Trenul Metropolitan București ar putea fi lansat până la finalul anului 2023
În contextul în care traficul în municipiul București este sufocant la ore de vârf, fapt ce generează poluarea aerului, îmbunătățirea transportului în comun ecologic este deosebit de importantă. Proiectul de introducere în circulație a unor trenuri pentru legarea Capitalei de zonele limitrofe, propus de primarul Nicușor Dan, ar putea fi implementat cel mai devreme la sfârșitul anului 2023, însă doar dacă va fi găsită finanțare.
Într-o declarație făcută, miercuri, 22 septembrie, Ștefan Roșeanu, coordonator al proiectului din partea Asociației de Dezvoltare Intercomunitara Bucuresti-Ilfov, a explicat că, alături de CFR SA, trebuie realizate investiții pe porțiuni însemnate ale inelului feroviar al Capitalei. În același timp, trebuie modernizate unele gări existente și construite unele noi, la standardele secolului 21.
Trenuri noi, nu mai devreme de 2025
Ștefan Roșeanu a explicat că, până la achiziționarea unor rame noi, care cel mai devreme ar urma să fie livrate în anul 2025, vor fi utilizate actualele garnituri ale CFR Călători.
„Timpul de livrare pentru trenurile noi este prea scurt între sfârşitul lui 2021 şi aceea perioadă. Dacă lucrurile merg bine, trenuri noi ar trebui să apară prin 2025-2026”, a explicat Ștefan Roşeanu.
570 milioane euro – costul estimată al TMB
Trenul Metropolitan București va cuprinde 18 servicii pe 16 linii cu o lungime totală de 545 km. Valoarea totală a investiției este estimată la 570 milioane euro, din care suma de 400 milioane euro ar trebui să fie alocată pentru achiziția de material rulant. Acesta ar urma să deservească aproximativ 260 de mii de călători iar preţul unui abonament lunar va fi de 95 de lei.
Principala problemă a proiectului o reprezintă finanțarea, având în vedere situația economică extrem de dificilă în care se regăsește Primăria Capitalei, însă primarul Nicușor Dan speră ca o bună parte din suma necesară să fie acoperită din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Lista serviciilor deservite:
(1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra;
(2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei;
(3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei;
(4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni;
(5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni;
(6) Orbital București;
(7) Gara de Nord – Aeroport T1;
(8) Gara Obor – Aeroport T1;
(9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1;
(10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1;
(11) Gara de Nord – Aeroport T2;
(12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;
(13) Gara Obor – Brănești – Islaz;
(14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești;
(15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni;
(16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;
(17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov;
(18) Titan Sud – Tânganu.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii
… [Trackback]
[…] Find More on to that Topic: mainnews.ro/trenului-metropolitan-bucuresti-ar-putea-fi-lansat-pana-la-finalul-anului-2023/ […]
… [Trackback]
[…] Read More here to that Topic: mainnews.ro/trenului-metropolitan-bucuresti-ar-putea-fi-lansat-pana-la-finalul-anului-2023/ […]
… [Trackback]
[…] Find More here on that Topic: mainnews.ro/trenului-metropolitan-bucuresti-ar-putea-fi-lansat-pana-la-finalul-anului-2023/ […]
… [Trackback]
[…] There you can find 33530 more Information on that Topic: mainnews.ro/trenului-metropolitan-bucuresti-ar-putea-fi-lansat-pana-la-finalul-anului-2023/ […]