Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Pro Infrastructură anunță câştigătorii iniţiali desemnaţi pe tot tronsonul A7 Ploieşti-Buzău

By Diochetanu Andreea , in Stirile zilei , at 18 februarie 2022

Asociația Pro Infrastructură a anunțat vineri, 18 februarie, câștigătorii inițiali desemnați pe tot tronsonul autostrăzii A7 Ploiești-Buzău. Este vorba despre ofertanții ai căror ofertă se clasează pe locul 1.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis către asocieri înștiințarea că oferta lor se clasează pe locul 1, conform sursei citate, pas care este o simplă formalitate.

Așadar, Lotul 1, Ploiești (Dumbrava)-Mizil, revine celor de la Bog’Art-Tancrad-Cosedil (România-Italia) și lotul 2, Mizil-Pietroasele, celor de la Coni-Trace (România-Bulgaria).

„(…) Acest pas procedural este notificarea dată de CNAIR ofertanților care după evaluarea tehnică și financiară s-au clasat pe locul 1. Acum mingea este la ei și sunt obligați ca în următoarele zile, termenul cerut de CNAIR fiind 22 februarie, să vină cu toate documentele justificative: DUAE, caziere fiscale, informații despre cifra de afaceri, tot ce este necesar pentru a demonstra că respectă toate criteriile de calificare și selecție ale licitației.

Din experiența noastră, acest pas este o simplă formalitate și, în cele mai multe cazuri, antreprenorii furnizează fără probleme aceste documente. Dar există și surprize, rare, în care practic constructorii nu pot face dovada a ceea ce au declarat, caz în care sunt descalificați și se trece la următoarea ofertă admisibilă, clasată pe locul doi.

După ce antreprenorii se achită de această obligație, CNAIR emite raportul procedurii, cel prin care se desemnează oficial câștigătorul. Apoi urmează contestațiile, aproape garantate pe aceste trei loturi cu prețuri foarte bune, decent pregătite față de altele (avem proiect tehnic care doar trebuie executat în teren) și cu numeroase oferte, 39 în total”, conform Pro Infrastructură.

Câștigătorii licitațiilor, subiect de ceartă între Drulă și Grindeanu

Amintim că președintele interimar al USR și fost ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a acuzat joi, 17 februarie, că Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) este „făcut praf” de PSD și PNL. El a notat, pe Facebook, că este supărat, pentru că Sorin Grindeanu, actualul ministru la Transporturilor, „își bate joc” de PNRR.

Drulă evocă faptul că, nici până acum, nu a fost desemnat câștigătorul la licitațiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploiești – Buzău.

„O șansă istorică pentru România, PNRR, este făcută praf de PSD-PNL. Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc și deja intrăm în mari întârzieri. Vorbim de un proiect de 320km și 3 mld €! Adică mai mult decât a cheltuit România pentru toate autostrăzile în ultimii 10 ani. Nu visam la acești bani care reprezintă o oportunitate o dată la o generație. Și ne-am bătut cu ardoare la Bruxelles acum un an ca să-i obținem.

DA, PSD-ule, SUNT SUPĂRAT că își bate joc Grindeanu de această șansă. CUM să nu fii în stare din septembrie până acum nici să dai un câștigător la licitațiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploiești – Buzău? Ultima amânare a fost pentru 22 februarie ca termen limită de evaluare a ofertelor. Sorine, o ratezi și pe asta? Jumătate din autostradă, adică de la Focșani la Bacău și apoi până la Pașcani, nu e nici azi licitată și o promit abia la jumătatea anului”, a scris liderul interimar al USR joi, 17 februarie, pe Facebook.

Apoi, el a explicat faptul că la capitolul Transporturi, în PNRR, „lucrurile stau la fel de prost”.

„(…) fie că vorbim de autostrada A8 unde nu a fost finalizat studiul de fezabilitate, nu avem acord de mediu obținut, suntem departe de momentul lansării licitației de lucrări; de calea ferată: miliardul de euro pentru reînnoirile, ridicările de restricții și electrificările pe magistralele București – Pitești, Constanța – Mangalia, Giurgiu – Videle, Reșița – Voiteni. Nicio licitație nu a fost lansată pentru aceste proiecte; sau de metrou: pentru magistrala bucureșteană M4 Gara de Nord – Filaret nu există avize obținute, studiu de fezabilitate aprobat, acord de mediu. Dar până la final de an trebuie contractată jumătate din acest proiect”, a adăugat Drulă.

Fostul ministru a mai explicat că oricine ar deține acest portofoliu „ar trebui să nu doarmă noaptea de grija PNRR și să viseze proiectele și termenele”.

„PSD la Transporturi, în schimb: angajări de clientelă, măriri de organigrame, posturi noi, nu scapă nimic de băieții și fetele mufați la banul public. Cum să facem noi PNRR cu căpușele înfipte în vena statului?”, conchide postarea.

Replica lui Grindeanu

Actualul ministrul enumerat, la rândul său, „performanțele” din mandatul lui Cătălin Drulă la Ministerul Transporturi:

„- 0 (Zero) km de autostradă
– anularea licitației pentru tronsonul de metrou M6 și crearea unor dificultăți majore cu Banca de Investiții a Japoniei
– anularea contractului pentru modernizarea DN71 Bâldana-Târgoviște
– anularea licitației pentru proiectarea și construirea Centurii Comarnic
– promisiunile multiple din seria „de luna viitoare începe revoluția infrastructurii iar autostrăzile din Moldova vor apărea ca ciupercile după ploaie!”
– un Studiu de fezabilitate “completat” pentru secțiunea de autostradă Târgu Mureș -Târgu Neamț (Moțca)
– lucrări de întreținere pe un fir de cale ferată care au costat 12 milioane de euro pe tronsonul Buzău-Făurei, despre care și acum crezi că au fost de modernizare.
– poze alături de șeful tău de atunci, Dan Barna.
În concluzie: ai jucat #ZERO pe toată linia!”, a scris Sorin Grindeanu pe rețeaua socială.

Foto: Facebook/ Pro Infrastructură

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *