Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Primul tren de metrou Alstom pentru Magistrala 5 a ajuns în București / Metrorex a calculat pentru producător penalități de 15 milioane de euro

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 24 aprilie 2024

Primul tren de metrou marca Alstom, destinat Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei, a ajuns în București, însă cel mai probabil va intra în circulație de anul viitor. Începând de luna viitoare un grup de 20 de mecanici va urma cursuri de instruire efectuate de producător și abia apoi vor începe testele, estimate să dureze aproximativ 8 luni. Pe de altă parte, potrivit președintelui Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu, compania statului a calculat până acest moment penalități pentru întârzieri în valoare de aproximativ 15 milioane euro.

După ce au îndurat 10 ani până la inaugurarea magistralei de metrou, bucureștenii din Drumul Taberei vor mai avea puțin de așteptat până când să beneficieze de cele 13 trenuri noi, pentru achiziția cărora Metrorex va plăti 103,2 milioane euro.

Încheiat în decembrie 2020, înțelegerea dintre compania aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și subsidiara din România a gigantului francez Alstom prevedea ca primul tren să fie livrat în 2 ani, iar întregul lot în maxim 3 ani și 6 luni.

Aceste termene nu vor fi însă nici pe departe respectate. Potrivit informațiilor noastre, primul tren abia a ajuns în București și urmează să fie transferat în Depoul Metrorex în cursul acestei nopți. Urmează apoi ca un grup de 20 de mecanici să înceapă, începând de pe 14 mai, un curs de instruire care va dura aproximativ o lună. Abia apoi vor începe teste cu prima ramă, care va trebui să parcurgă 10.000 km până să intre în circulație. Pentru celelalte rame testele vor dura ceva mai puțin, în condițiile în care vor trebui să parcurgă în teste 2.000 km. Într-o estimare anterioară, Metrorex arăta că din momentul în care va fi livrat primul tren, va mai dura 8 luni până când acesta să fie pus în circulație publică.

Pe de altă parte, potrivit președintelui Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu, compania statului a calculat până acest moment penalități în valoare de aproximativ 15 milioane euro.

Trenuri puține = aglomerație

În prezent, pe Magistrala 5 Drumul Taberei circulă rame Bombardier luate de pe magistrale 1 și 3, astfel încât intervalul de succedare este în cel mai bun caz de 6 minute, ceea ce creează aglomerație la anumite ore.

După sosirea noilor trenuri, sistemul de automatizare și siguranță a traficului, montat tot de Alstom, va putea funcționa la capacitatea de proiectare, astfel încât intervalul se succedare va putea scădea până la 90 secunde.

Prima licitație, anulată de corupție

Prima tentativă a Metrorex de a achiziția trenuri pentru Magistrala 5 datează din anul 2014. Câștigată de Construcciones y auxiliar ferrocarriles (CAF), licitația avea să fie anulată, după ce procurorii Direcției Naționale Anticorupție au descoperit că un angajat al Metrorex i-a divulgat ilegal informații unui reprezentat al producătorului spaniol.

Cei doi au fost condamnați definitiv la 1 an și 6 luni de închisoare cu suspendare de Curtea de Apel București. Mai multe detalii aici.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW