Noi restricții de circulație în Colentina pentru lucrări la Pasajul Doamna Ghica
Primăria Capitalei a impus noi restricții rutiere în zona Pasajului Doamna Ghica, unde sosesc două automacarale agabaritice pentru asamblarea elementelor tablierului metalic.
Astfel, începând cu 19 noiembrie 2022, ora 4:00, traficul rutier a fost restricționat pe ambele sensuri ale strada Doamna Ghica, între șoseaua Colentina și bulevardul Lacul Tei. Pe timpul restricției, riveranii vor avea acces în zonă prin strada Lăptari Tei cu ieșire prin bulevardul Lacul Tei.
Restricția se va ridica duminică, 20 noiembrie, ora 24:00, sensul dinspre bulevardul Lacul Tei către șos. Colentina.
Sensul dinspre șoseaua Colentina spre bulevardul Lacul Tei al străzii Doamna Ghica se va redeschide circulației auto începând cu 21 noiembrie, ora 12:00 urmând a se închide din nou în data de 22 noiembrie, în intervalul orar 10:00 – 15:00.
Celelalte restricții de circulație de pe șos. Colentina vor rămâne în continuare în vigoare.
Menționăm că în funcție de operațiunile din șantier se pot face optimizări ale traficului auto, în special dispre bulevardul Lacul Tei spre șoseaua Colentina.
Restricții de circulație impuse din 11 noiembrie:
Blocarea totală a părții carosabile a Șoselei Colentina, sens spre Obor, în intersecția cu Str. Doamna Ghica;
Blocare banda 2 bretea Doamna Ghica, între Șoseaua Colentina și intrarea pe rampa Petricani;
Blocare banda 2 bretea Doamna Ghica, între intrarea pe rampă Petricani și Șoseaua Colentina;
Întrerupere circulație tramvai pe Șoseaua Colentina, pe ambele sensuri (valabil până pe 21.03.2023);
Asigurare trafic auto pe Șoseaua Colentina sens spre Obor pe trei benzi: una de dreapta spre Bvd Lacul Tei și două înainte, spre Obor, pe ampriza liniilor de tramvai;
Utilizarea stației de tramvai ca stație comună a STB pentru autobuzele ce vor prelua traficul de călători.
Cum s-a ajuns aici
În mai 2019, Primăria Capitalei, condusă la acea vreme de Gabriela Firea, a încheiat cu contract de proiectare și execuție cu Trustul de Clădiri Metropolitane pentru construirea unui pasaj care să degreveze traficul din intersecția Străzii Doamna Ghica cu Șoseaua Colentina. Termenul de predare era de 15 luni (3 luni proiectare și 12 luni execuție). Lungimea proiectului este de aproximativ 1 kilometru, iar pasaj metalic și rampele au 408 metri lungime cu patru benzi (două benzi de circulație pe sens de câte 3,5 metri).
Lucrările au avansat cu mare dificultate, de vină fiind capacitatea slabă a constructorului, dar și problemele legate de plăți, în condițiile în care conturile Primăriei Capitalei fuseseră poprite de familia Constanda. Asta nu a împiedicat-o pe Gabriela Firea să promită darea în exploatare până în ultimele zile de mandat.
În momentul în care Nicușor Dan a intrat în primărie, spre finalul anului 2020, stadiul lucrărilor era 48,75%, în vreme ce municipalitatea achitase doar 20% din valoarea întregului contract.
După deblocarea conturilor, Primăria Capitalei și-a reluat plățile către TCM iar lucrările au început, însă ritmul a fost extrem de lent. În plus, piesa principală a pasajului, tablierul metalic, lipsea.
TCM a încercat să o achiziționeze de pe piața liberă, încă din timpul mandatului Gabrielei Firea, însă licitația s-a anulat. Apoi a organizat o nouă licitație, de data aceasta în mandatul lui Nicușor Dan, însă și aceasta a fost fără succes. Abia la a treia încercare, compania municipală a reușit încheierea contractului cu o firmă din Italia.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii