Modernizarea Bulevardului Prelungirea Ghencea: PMB a decis cum va continua proiectul / Propunerea lui Ciucu, refuzată – SURSE
Primăria Capitalei va lansa licitații pentru proiectarea și execuția tronsoanelor Râul Doamnei – Valea Oltului și Valea Oltului – DNCB, inclusiv pentru linia de tramvai, a anunțat miercuri, 1 noiembrie, primarul general, Nicușor Dan.
Administrația Firea a încheiat cu compania municipală Trustul de Clădiri Metropolitane un contract, în valoare de 465 milioane lei fără TVA, pentru modernizarea Bulevardului Prelungirea Ghencea, un proiect extrem de important pentru îmbunătățirea mobilității în zona de vest a orașului.
Proiectul a debutat pe septembrie 2019 și ar fi trebuit finalizat în doar 2 ani. Cu toate acestea, lucrările au avansat extrem de lent din cauza problemelor de finanțare și a capacității slabe a constructorului. În prezent se lucrează doar pe un tronson, în lungime de circa 700 metri, situat între Bulevardul Râul Doamnei și Strada Brașov.
Nicușor Dan vrea constructori privați
Confruntat cu nemulțumirea cetățenilor din zonă, Nicușor Dan pare că s-a săturat de incapacitatea companiei municipale și a anunțat că vrea să lanseze licitații pentru modernizarea tronsoanelor Râul Doamnei-Valea Oltului și Valea Oltului – DNCB. În același timp, primarul vrea să includă în cadrul contractelor și servicii suplimentare de proiectare, în condițiile în care actuala documentație tehnică, întocmită de o altă companie municipală, are numeroase lacune.
„Pentru tronsoanele trei şi patru o să ieşim în achiziţie publică pentru reproiectare şi execuţie. În paranteză trebuie spus că proiectarea care s-a făcut de una dintre companiile municipale – între timp desfiinţate – pentru proiectul acesta a fost extrem de deficitară şi asta a generat o serie de întârzieri. Pe un tronson de 700-800 de metri au fost 70-80 de dispoziţii de şantier care modificau soluţia din proiect. De asta, deşi teoretic există proiectare pe întreaga lucrare Prelungirea Ghencea, este nevoie de o reproiectare, sau de un supliment de proiectare pentru tronsoanele trei şi patru, pe care o să le scoatem în achiziţie împreună cu execuţia şi împreună cu tramvaiul pe întreaga bucată de la actualul capăt al lui 41 până la periferie”, a precicat Nicușor Dan.
Ciprian Ciucu, refuzat
O soluție pentru accelerarea lucrărilor a fost avansată de primarul Sectorului 6. Ciprian Ciucu și-ar fi dorit ca Primăria Sectorului 6 să preia tronsonul 1, între strada Brașov și terminalul tramvaiului 41, liber de sarcini în acest moment.
Potrivit informațiilor obținute de Mainnews.ro, propunerea a fost refuzată de Nicușor Dan, lucrările pe această porțiune urmând să fie efectuate tot de Trustul de Clădiri Metropolitane.
Ce prevede proiectul
Noua artera, în lungime de aproximativ 6 km, va avea cale dubla de tramvai, două benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete cu dublu sens, trotuare si spatii verzi intre acestea si partea carosabila.
Totodată, se va mai realiza si un nod intermodal (tramvai 41, autobuze si microbuze ale liniilor preorășenești) precum si o parcare de tip park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsa, ulterior, pana la 500 de locuri.
Proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la Terminalul tramvaiului 41, traversează intersecția cu strada Brașov, se continua cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi și se termina la intersecția cu Centura Municipiului București, într-un nod intermodal.
Valoarea actuală a lucrărilor este de 599,5 milioane fără TVA, sumă la care se adaugă cheltuielile cu exproprierile.
Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii