Contractul pentru secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești a fost semnat la doi ani de la lansarea licitației
Ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, a anunțat că luni, 15 noiembrie, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești, după mai multe luni de întârzieri.
„Contractul a putut fi semnat după adoptarea de către Guvernul Florin Cîţu a OUG 3/2021, care oprește posibilitatea unor companii de a bloca semnarea unor contracte foarte importante de construcție a autostrăzilor”, a scris ministrul Transporturilor, Dan Vîlceanu.
Ordonanța Guvernului 3/2021, menționată de Dan Vîlceanu, obligă instituțiile publice să încheie contracte cu firmele declarate câștigătoare, în situația în care prima instanță a emis o decizie favorabilă, fără să mai fie așteptată soluționarea definitivă a contestațiilor.
Licitația, lansată în martie 2019
În martie 2019, compania de drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș (9,86 km) a autostrăzii Sibiu – Pitești.
Abia după doi ani, în martie 2021 a fost desemnat câștigătorul – Porr Construct, însă Curtea de Apel București a anulat decizia, dând dreptate firmei China Railway, și a dispus reevaluarea ofertelor.
Istoria s-a repetat, iar în luna septembrie firma austriacă a fost, din nou, desemnată câștigătoare. China Railway a contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), însă de această dată instanța a dat dreptate CNAIR.
Pe 13 octombrie, CNSC a respins contestația firmei China Railway, iar contractul a fost semnat o lună mai târziu.
Autostrada Sibiu – Pitești
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122 km, fiind împărțită în cinci loturi și ar urma să lege centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a coridorului 4 Paneuropean.
Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni
Secțiunea 4 va avea 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km 84, în lungime de 630 de m. De asemenea, va fi construit un tunel în lungime de 1350 de m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.
Constructor desemnat: Porr Construct
Lungime: 9,86 km
Prețul ofertată de câștigător: 1,67 miliarde de lei fără TVA.
Sursa de finanțare: Fonduri europene nerambursabile în cofinanțare cu bugetul de stat.
Durata: 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor
Garanția ofertată: 10 ani
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii
Dealul traversat de tunel se numește Momaia, nu Momâia.
Mulțumim pentru precizări!
… [Trackback]
[…] Read More Information here on that Topic: mainnews.ro/contractul-pentru-sectiunea-4-a-autostrazii-sibiu-pitesti-a-fost-semnat-la-doi-ani-de-la-lansarea-licitatiei/ […]
… [Trackback]
[…] Find More Information here to that Topic: mainnews.ro/contractul-pentru-sectiunea-4-a-autostrazii-sibiu-pitesti-a-fost-semnat-la-doi-ani-de-la-lansarea-licitatiei/ […]