CFR SA – Doi ofertanţi pentru proiectarea şi execuţia Centrului de Control Operaţional – CNMT Bucureşti al traficului feroviar, contract de peste 113 mlioane de lei, cu durată de implementare de doi ani
Doi ofertanţi – Constructii Erbaşu – ofertant unic şi asocierea Drum Asfalt-GDO MOV IMPEX SRL – au depus oferte pentru proiectarea şi execuţia Centrului de Control Operaţional – CNMT Bucureşti al traficului feroviar, contract de peste 113 mlioane de lei, cu durată de implementare de doi ani: 10 luni pentru proiectare şi 14 de luni pentru execuţie. Centrul va fi localizat în zona staţiei de cale ferată Bucureşti Basarab
”Azi, 11 noiembrie 2024, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări aferente obiectivului de investiţii „Implementarea măsurilor necesare funcţionării sistemului ERTMS pe secţiunea de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa şi extinderea sistemului GSM-R pe reţeaua primară de transport feroviar – LOT 1 – Lucrări de construcţii civile pentru Centrul de Control Operaţional – CNMT Bucureşti””, informează Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA.
În cadrul procedurii au depus oferte Constructii Erbaşu – ofertant unic şi asocierea Drum Asfalt-GDO MOV IMPEX SRL.
aloarea financiară totală estimată a contractului este de 113.267.667,59 Lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi prin Programe finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027.
Durata de implementare este de 24 luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 14 de luni pentru execuţia lucrărilor.
”Construirea clădirii Centrului de Control Operaţional – CNMT Bucureşti va asigura integrarea elementelor necesare punerii în operare comercială a sistemului ERTMS nivel 2, pe tronsonul de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa. Centrul de Control Operaţional – CNMT Bucureşti va fi localizat în zona staţiei de cale ferată Bucureşti Basarab, într-un spaţiu cu o structură multifuncţională, adaptat nevoilor funcţionale specifice pentru managementul traficului feroviar, precum şi a serviciilor auxiliare şi administrative”, precizează compania.
În cadrul Centrului de Control Operaţional – CNMT Bucureşti al traficului feroviar (CCO) pentru desfăşurarea activităţii specifice feroviare, în funcţie de cerinţele proiectelor din cadrul altor contracte care urmează a fi implementate se vor amplasa următoarele posturi de operare şi de comunicaţii, atât cele vitale de siguranţa feroviară, cât şi cele pentru managementul, supravegherea, monitorizarea şi gestionarea traficului feroviar:
Instalaţia de Management al Traficului Feroviar (IMTF);
Instalaţia pentru Conducerea Centralizată al Traficului (ICCT);
CMI-RBC – post de operare a sistemului ETCS nivel 2;
Centru de Diagnoză şi Mentenanţă;
Post Operare DCOS;
Post Operare SIP/SAP (PIS/PAS);
Posturi de operare pentru aplicaţiile sistemului IRIS;
Post Operare CCTV;
Dispecer Energetic Feroviar (DEF);
CTS – Console dispecer GSM-R;
Telefoane digitale.
”Realizarea acestui proiect va conduce către beneficiul final anticipat de implementare a sistemului ERTMS nivel 2 complet operaţional al secţiunii Predeal – Chitila – Bucureşti Băneasa – Constanţa, sistem structural care să fie integrat în sistemele CCS terestre de semnalizare feroviară de pe întreg coridorul Frontieră Curtici – Braşov – Constanţa secţiune din Coridorul TEN-T Rin – Dunăre pe teritoriul României”, menţionează CF SA.
Urmează evaluarea ofertelor, în vederea atribuirii contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiţii „Implementarea măsurilor necesare funcţionării sistemului ERTMS pe secţiunea de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa şi extinderea sistemului GSM-R pe reţeaua primară de transport feroviar – LOT 1 – Lucrări de construcţii civile pentru Centrul de Control Operaţional – CNMT Bucureşti”
foto: Facebook/ Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România
Comentarii