CFR Călători vrea să cumpere 30 de rame noi / Ce se întâmplă cu programul de modernizare a locomotivelor și vagoanelor, finanțat prin PNRR
CFR Călători intenționează să achiziționeze, în paralel cu celelalte proiecte derulate prin ARF, 30 de rame noi printr-un împrumut contractat de la Bancare Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, a anunțat joi, 27 aprilie, directorul companiei, Traian Preoteasa.
Noile rame ar urma să fie achiziționate prin intermediul unei proceduri de leasing operațional, susține Traian Preoteasa, fără a preciza însă când ar urma să demareze această procedură.
„Este clar că perioada trenurilor formate din locomotivă și vagoane a apus. CFR Călători nu poate aștepta după achizițiile ARF. Am contactat Banca Europeană de Dezvoltare. Am depus documentațiile necesare și așteptăm finanțarea. În colaborare cu BERD și cu uzine mari producătoare intenționăm să achiziționăm în jur de 30 de rame noi. (…) Cele 30 de rame vor fi achiziționate în leasing operațional, nu putem face achiziții”, a declarat Traian Preoteasa, într-o conferință de presă susținută la Ministerul Transporturilor.
Întârzieri la programele de modernizare
România are prevăzute fonduri de peste 1 miliard lei pentru modernizarea a 75 de locomotive și 139 de vagoane. Abia la finalul lunii septembrie 2022 Guvernul a aprobat nota de fundamentare a investiției, CFR Călători fiind singurul operator feroviar înscris.
Întrebat în cadrul conferinței de presă despre stadiul acestui proiect, directorul Traian Preoteasa a precizat că au fost finalizate caietele de sarcini, astfel încât în luna iunie licitațiile să fie lansate.
„În ceea ce privește achizițiile pe PNRR, s-au terminat caietele de sarcini, au fost în direcția de achiziții. Până la jumătatea lunii iunie vor fi încărcate în SEAP”, a precizat directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.
Comentarii