București – Giurgiu, prima cale ferată românească: Guvernul a aprobat o investiție de aproape 600 milioane euro pentru modernizare
Guvernul a aprobat joi proiectul privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici în vederea modernizării căii ferate București-Giurgiu. Valoarea investiției este estimată la 580 milioane euro, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene și fonduri de la buget.
Circulația feroviară pe linia București – Giurgiu este suspendă din anul 2005, după prăbușirea podului feroviar de la Grădiștea din cauza unor excavații făcute la una baza uneia dintre pile. În ziua în care am vizitat Gara Giurgiu, un singur cetățean aștepta sosirea trenului.
În prezent, de aici mai pleacă nouă trenuri pe zi, însă niciunul nu merge direct la București. Se face un ocol prin Videle, județul Teleorman, din cauza căruia călătoria între orașul de la Dunăre și Capitală durează între 2 ore 40 minute și 3 ore 39 minute. Evident, în atare condiții, cei mai mulți dintre cetățeni aleg microbuzul, cu care călătoria durează în jur de o oră.
Drumul de fier și-ar putea însă reintra în drepturi de anul viitor. În luna aprilie 2024, conform celor mai recente informații publicate de CFR, circulația trenurilor pe traseul inițial ar trebui să se reia. Lucrările pentru redeschiderea căii ferate ar fi trebuit să fie gata încă de anul acesta, însă constructorul, firma austriacă Porr, a întâmpinat probleme cu procurarea unor tabliere metalice, dar și cu stabilizarea malurilor râului Argeș. Conform celor mai recente date publicate de CFR, aferente lunii septembrie, avansul proiectului a ajuns la 84%.
Prima cale ferată făcută de România, modernizată pe bani europeni
La câteva zile după ce Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu, Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici necesari investiției estimate la 580 milioane euro.
Apoi, a luat forma unei Hotărâri de Guvern, iar CFR Infrastructură are undă verde pentru lansarea licitațiilor de proiectare și execuție a lucrărilor. Proiectul presupune reabilitarea liniei Progresu – Jilava – Vidra, reabilitarea liniei Comana – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră, electrificarea întregului tronson și dublarea liniei Daia – Frătești, în lungime de 4,2 km.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii