Aeroporturile Băneasa şi Otopeni, pregătite pentru operarea în spaţiul Schengen
Cele două aeroporturi din București, respectiv Aeroportul Internațional Henri Coandă și Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu, sunt pregătite pentru a opera pe fluxuri separate Schengen și non-Schengen, conform anunțului Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), care administrează ambele aeroporturi. Având în vedere că două treimi dintre pasageri călătoresc către sau dinspre destinații din spațiul Schengen, odată cu aderarea României la acest spațiu de liberă circulație, acești pasageri nu vor mai trece prin ghișeele de control de frontieră, acestea urmând să fie relocat.
”Cele două aeroporturi care deservesc Capitala – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu, ambele gestionate de către Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), sunt pregătite pentru operarea pe fluxuri separate Sehengen / non-Schengen. CNAB a luat din timp toate măsurile necesare pentru ca infrastructura să asigure o operare fără neconformităţi şi în colaborare cu instituţiile abilitate, în special cu Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, a pregătit procedurile specifice”, anunţă CNAB.
Reprezentanții companiei au subliniat că, din totalul traficului internațional, aproximativ două treimi dintre pasageri călătoresc către sau dinspre destinații situate în spațiul Schengen. Odată cu aderarea României la spațiul de liberă circulație, acești pasageri nu vor mai trece prin ghișeele de control de frontieră, ci acestea vor fi relocate.
”Fluxurile de pasageri sunt pregătite pentru operare, iar ghişeele de control destinate fluxurilor non-Schengen, atât pentru ieşirea din ţară cât şi pentru intrare, sunt deja amplasate pe poziţii şi racordate la reţeaua informatică. Pregătirile s-au încheiat încă de la finalul anului 2022, şi numai decizia nefavorabilă a Consiliului JAI a făcut ca acestea să nu intre atunci în funcţiune.Precizăm că o mare parte a infrastructurii de terminal de la aeroportul Henri Coandă – este vorba de cea dată în exploatare în anii 2011 şi 2012 – a fost proiectată pentru utilizare în sistem Schengen / non-Schengen şi, în perioada scursă de atunci, CNAB a trebuit să depună eforturi deosebite pentru a asigura procesarea unui trafic de pasageri care, în ultimii 11 ani, s-a dublat”, mai arată compania.
La sfârșitul lunii decembrie, Consiliul Uniunii Europene a adoptat decizia referitoare la punerea în aplicare a acquis-ului comunitar Schengen la frontierele aeriene și navale ale României, începând cu luna martie 2024.
foto: Parlamentul European
Comentarii