Șeful Ryanair spune că vor urma ani de zile de haos al zborurilor și că tarifele vor crește
Michael O’Leary, șeful Ryanair și pionier al călătoriilor low-cost în Europa, a declarat că este posibil ca tarifele aeriene să crească în următorii cinci ani, deoarece zborurile aeriene au devenit „prea ieftine” pentru a mai face profit, în condițiile în care costurile din industrie cresc vertiginos, relatează The Guardian.
Avertismentul său vine în contextul în care prețurile biletelor au crescut în Europa și în SUA, deoarece oamenii pot din nou să călătorească, după pandemia de coronavirus, perioadă în care unele companii aeriene au redus capacitatea din cauza lipsei de personal.
„A devenit prea ieftin pentru ceea ce este. Mi se pare absurd ca de fiecare dată când zbor la Stansted, călătoria cu trenul până în centrul Londrei să fie mai scumpă decât cea cu avionul”, a declarat el.
O’Leary a mai menționat că se așteaptă ca o combinație de prețuri ridicate ale petrolului și taxe de mediu să împingă tariful mediu Ryanair de la 40 de euro (34 de lire sterline) la 50-60 de euro pe termen mediu.
El a criticat, de asemenea, guvernul britanic și „dezastrul” Brexit, care a împiedicat companiile aeriene să recruteze cu ușurință lucrători europeni, agravând astfel deficitul de personal din această vară. „Aceasta este, fără îndoială, una dintre consecințele inevitabile ale dezastrului care a fost Brexit”, a spus el.
„Retragerea de pe piața unică, doar pentru a putea spune: Am reușit să ducem la bun sfârșitu Brexitul a fost culmea idioțeniei”.
Comentariile sale vin în contextul în care companiile aeriene se pregătesc să anunțe un nou val de anulări săptămâna viitoare.
Joi și vineri, pasagerii de la Heathrow s-au plâns de cozile lungi, de zborurile anulate și de bagajele pierdute, deoarece „intervențiile în program” și întreruperile de pe aeroporturile britanice au fost exacerbate de grevele din Spania.
O’Leary este unul dintre primii șefi de companii aeriene care a avertizat cu privire la o creștere a tarifelor pe termen lung. Compania aeriană irlandeză își acoperise cea mai mare parte a necesarului viitor de combustibil pentru restul acestui an la 65 de dolari (54 de lire sterline) pe baril înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, salvând-o de cel mai grav impact al creșterii bruște a prețurilor.
Cu toate acestea, șeful Ryanair crede în continuare că tarifele vor crește, deoarece se așteaptă ca prețul petrolului să rămână „structural mai mare” în următorii patru sau cinci ani, „până când nu vom mai fi depenenți de petrolul și gazele rusești”. El a adăugat că se așteaptă ca anul viitor presiuni inflaționiste mai ample să afecteze industria aeronautică, inclusiv costurile cu personalul și taxele de control al traficului aerian, subliniind, de asemenea, creșterea taxelor de mediu.
Ryanair a fost practic singurul transportator major din Europa care a reușit să evite întreruperile cauzate de lipsa de personal. EasyJet a dezvăluit luna trecută că a respins 8.000 de candidați la un loc de muncă din cauza naționalității lor în acest an, majoritatea fiind din UE. Între timp, Departamentul britanic pentru Transporturi a declarat că au existat perturbări în întreaga lume din cauza lipsei de personal.
Comentarii