Probleme cu recepția tramvaielor Astra Arad / Nicușor Dan a promis un nou termen pentru punerea în circulație
Cele opt tramvaie Astra livrate până în acest moment Primăriei Capitalei prin contractul de achiziție a 100 de astfel de vehicule au venit echipate cu motoare având o putere de 100 KW, deși oferta firmei arădene motoare de 120 KW, potrivit informațiilor publicate marți, 27 septembrie, de Economedia. Totuși, deși acest fapt a provocat o întârziere de o lună în recepția tramvaielor și punerea lor în funcțiune, nu ar trebuie să reprezinte o problemă, dacă motoarele pot atinge performanțele asumate sau unele superioare, a precizat primarul Nicușor Dan.
Primul tramvai Astra a fost adus în București în luna iulie, iar de atunci au fost livrate alte șapte vehicule de acest tip. Deși primarul Nicușor Dan promitea punerea în funcțiune a tramvaielor în jurul datei de 1 septembrie, acest lucru nu s-a întâmplat. Lucrările de extindere a peroanelor nu sunt încă gata, dar nu acesta este motivul pentru care nu vedem pe linii tramvaiele verzi de la Arad, ci problemele cu recepția.
Mingea este acum în terenul Comisiei de recepție, care trebuie să spună dacă motoarele Siemens, cu care au venit echipate tramvaiele, pot atinge aceleași performanțe cu cele ofertate. Mai exact, a explicat primarul Nicușor Dan, discuția dintre cele două părți se referă la durata de viață a acestor motoare.
„Tramvaiele care au venit au motoare Siemens. Comisia de recepție se va pronunța asupra conformității acestora cu oferta, care a respectat caietul de sarcini. O să avem răspunsul final de la comisia de recepție. Este o chestiune tehnică care se referă la puterea motorului în raport cu turația. Pe scurt, dacă această putere permite un regim de viață lungă.
Cerința din caietul de sarcini și oferta pe care Astra a adus-o este ca motoarele să dezvolte o putere de 120kw, în condiții care să-i permită o durată de viață lungă. Acesta este condiția pe care o s-o verifice comisia. Există un document elaborat de producător pe care comisia. Noi avem o ofertă din 2018. Legea națională permite furnizorului și autorității contractante ca în produsul în care i se livrează să aibă componente cel puțin de nivelul celor care au fost ofertate”, a precizat primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.
Edilul a promis că tramvaiele vor fi puse în circulație până la finalul lunii octombrie. Evident, totul depinde de ce va spune comisia de recepție.
Patronul Astra: Dacă nici Siemens nu știe să calculeze puterea, atunci cine știe?
Contactat de Mainnews.ro pentru a oferi lămuri, patronul companiei Astra, Valer Blidar, a recunoscut că tramvaiele sunt echipate cu motoare de 100 KW, însă susține că puterea, calculată de firma Siemens, este suficientă pentru a asigura performanțele asumate în ofertă.
„Pentru acest tramvai avem două tipuri de boghiuri. Un boghiu cu motoare austrice de 120 KW și un boghiu cu motoare Siemens asincrone, care are o plajă de putere între 100 și 151 KW. Siemens a creat această plajă pentru ca atunci când tramvaiul nu are nevoie de putere mare să aibă un consum mai mic de energie. Boghiul și motoarele sunt omologate. Dacă nici Siemens nu știe să calculeze puterea, atunci cine știe?”, a declarat Valer Blidar pentru Mainnews.ro.
100 de tramvaie noi pentru București
Primăria Capitalei a încheiat, pe 11 mai, cu firma arădeană Astra Vagoane, contractul pentru achiziția a 100 de tramvaie din gama de 36 metri. Valoarea înțelegerii este de 840,8 milioane lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și bugetul municipalității.
Tramvaiele vor avea podea 100% coborâtă, cinci uși duble și vor fi dotate cu aer condiționat. Garanția este tramvaielor este full warranty de minim 5 ani sau 300.000 km. Capacitatea de transport va fi de minim 220 de călători, din care 56 pe scaune. Cele 100 de tramvaie vor intra în traseu pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55.
Comentarii