Pirueta la 180 de grade a șefului CNAIR: Nu se deschide, ba se deschide lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda
Situație incredibilă la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. După ce în urmă cu două luni a făcut vâlvă cu anunțul în care vorbea despre imposibilitatea deschiderii circulației în acest an pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș – Turda, noul director general al CNAIR s-a răzgândit. Prezent miercuri, 11 noiembrie, pe șantierul autostrăzii, Cristian Pistol a vorbit despre deschiderea lotului în perioada imediat următoare.
Lucrările la lotul 2 al autostrăzii Sebeș – Turda au început în decembrie 2014 iar, conform prevederilor contractuale, ar fi trebuit încheiate în octombrie 2016. Problemele pe acest lot au curs lanț, de vină fiind atât compania de drumuri, cât și constructorul grec, care a întâmpinat dificultăți financiare. Însă mare parte dintre aceste sincope par a fi acum rezolvate. Mobilizarea Aktor a crescut considerabil după ce pachetul majoritar de acțiuni al firmei a fost preluat de grupul olandez Reggeborgh, avansul lucrărilor a depășit stadiul de 90% iar deschiderea traficului ar trebui să fie doar o chestiune de timp, în condițiile în care principalele puncte critice ale lotului au fost aproape rezolvate.
Autostrăzile, în vâltoare luptei politice
Numit în funcția de șef al CNAIR de Florin Cîțu, cel pe care l-a servit și din postura de consilier personal, Cristian Pistol s-a aflat într-o poziție extrem de ingrată. Pe de o parte a trebuit să critice activitatea fostei conduceri USR PLUS a Ministerului Transporturilor și a fostei șefe a CNAIR, Mariana Ioniță, iar pe de altă parte a trebuit să asigure derularea proiectelor.
Pe 15 septembrie, cu puțin timp înainte de preluarea mandatului de șef al companiei de drumuri, Cristian Pistol a anunțat într-o conferință publică că lotul 2 al autostrăzii Sebeș – Turda, poziție pe care și-a reiterat-o pe 10 octombrie, după numirea în funcție, când a și amenințat constructorul cu rezilierea contractului. Declarațiile sale au stârnit stupoare în rândul societăți civile și al pasionaților de infrastructură, în condițiile în care filmările aeriene realizate periodic arătau că autostrada putea fi deschisă în acest an fără mari probleme. De altfel, Mainnews.ro a semnalat atunci că lucrările sunt într-un stadiu foarte avansat, deschiderea circulației fiind aproape inevitabilă.
O lună mai târziu, Cristian Pistol a revenit asupra pozițiilor anterioare, susținând că lotul poate fi dat în trafic în perioada imediat următoare, după ce el ar fi rezolvat presupuse blocaje.
„Vreau să reamintesc un aspect extrem de important, din punctul meu de vedere. În urmă cu o lună, când am preluat mandatul, proiectul lotului 2 al autostrăzii Sebeş – Turda, era considerat practic ratat, din cauza întârzierilor şi blocajelor. Astăzi putem să vorbim însă despre deschiderea în acest an a acestui lot”, a declarat Pistol.
Nu e clar în ce constau constau aceste „blocaje” dat fiind că la începutul lunii octombrie Aktor așternuse ultimul strat de asfalt, cel de uzură, pe 21 din 24 km ai lotului, marcajele rutiere fuseseră realizate în proporție de 50% iar parapetele de protecție erau instalate pe mare parte din traseu. Singurele puncte importante care la vremea respectivă nedefinitivate erau o zonă fără balast stabilizat la nodul Teiuș, debleul Oiejdea, unde era deja binder pe un sens și supratraversarea de la Sâncrai.
Lotul 2 Sântimbru – Aiud (A10)
Constructor: Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading’98 SRL
Valoare ofertată: 549,3 milioane lei fără TVA
Lungime: 24,25 km
Data semnării contractului: 14 noiembrie 2014
Durata: 4 luni proiectare + 18 luni execuție
Garanție: 4 ani
Data emiterii ordinului de începere a lucrărilor: 2 decembrie 2014
Termen de finalizare contractual: octombrie 2016
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More here on that Topic: mainnews.ro/pirueta-la-180-grade-a-sefului-cnair-nu-se-deschide-ba-se-deschide-lotul-2-al-autostrazii-sebes-turda/ […]