O nouă campanie de phishing vizează platformele de rezervări online
DNSC și ING Bank avertizează asupra unei noi campanii de phishing care vizează utilizatorii de carduri și platformele de rezervări online pentru hoteluri și alte unități de cazare. Conform DNSC, atacatorii încep prin a obține acces la conturile proprietarilor pe platformele de rezervări online, după care trimit e-mailuri frauduloase către potențiali clienți. Scopul este să convingă victimele să introducă datele personale pe site-uri controlate de atacatori.
„Miza fraudatorilor este de a prelua controlul asupra contului. Ulterior, ei extrag datele celor care au efectuat rezervări, precum numele acestora, detaliile rezervării, dar şi metode de plată. Atacatorii folosesc datele furate pentru a trimite mesaje, în numele proprietarilor, prin care le cer clienţilor să îşi introducă datele bancare pentru confirmarea rezervării sau validarea cardului. În caz contrar, sunt ameninţaţi cu anularea rezervării. Pagina falsă, care imită site-ul oficial, poate conţine deja datele lor personale. Dacă îşi inserează datele cardului, victimele le vor furniza, de fapt, atacatorilor”, arată sursa citată.
DNSC și ING subliniază importanța vigilenței în mediul online, deoarece atacatorii devin din ce în ce mai agili și folosesc tactici sofisticate. Este menționată și schemă frecvent utilizată de atacatori legată de oportunități false de investiții și îmbogățire rapidă.
Foto: Inquam Photos / Melinda Nagy
Comentarii