Ministerul Mediului va urmări lucrările de dragare a canalului Bâstroe: Vom împiedica lucrările care pot afecta Delta Dunării
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a transmis joi, 16 februarie, că va urmări lucrările ce pot afecta biodiversitatea și ecosistemul Deltei Dunării, la o zi după ce ministrul Transporturilor a transmis că Ucraina efectuează lucrări de dragare a canalului Bâstroe.
„Sunt convins că Ministerele de resort vor urmări toate lucrările care vizează canalele navigabile, pe căile diplomatice se vor găsi soluțiile de comunicare cu partea ucraineană, Ministerul Mediului va urmări aceste lucrări și vom împiedica toate lucrările care pot afecta biodiversitatea și ecosistemul Deltei Dunării”, a fost reacția ministrului Mediului.
Tanczos Barna a mai precizat că instituția pe care o conduce are „două proceduri de mediu deschise cu partea ucraineană”, ce vizează lucrări de investiții în zona Deltei Dunării.
„Ambele proceduri se bazează pe legislația națională, ucraineană și cea din România, respectiv la convenții internaționale. Nici legislația națională nici legislația ucraineană nu permit desfășurarea unor lucrări în acea zonă care să pună în pericol biodiversitatea și ecosistemele din Delta Dunării”, a adăugat Tanczos.
În cursul zilei trecute, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis că are informații de la structurile din teritoriu că Ucraina face lucrări de dragare a canalului Bâstroe.
Aparent chestiunea era cunoscută încă din prima parte a anului trecut de către autoritățile române, care însă nu au făcut mare lucru. Într-o declarație acordată săptămâna trecută pentru Puterea, Guvernatorul Deltei Dunării a precizat că a informat Ministerul Mediului încă din aprilie, însă nu a primit niciun răspuns.
CITEȘTE MAI MULTE DETALII AICI: Grindeanu susține că Ucraina dragheză canalul Bâstroe fără acordul României
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a precizat, joi, că „nicio autoritate română competentă” nu i-a informat pe diplomații români despre posibilele lucrări de dragare a canalului Bâstroe, efectuate de Ucraina, și că a cerut informații „cât mai complete și actualizate” pentru a întreprinde „imediat” demersuri diplomatice necesare.
Diplomații români mai susțin că Direcția Generală Mobilitate și Transporturi din cadrul Comisiei Europene a cerut un punct de vedere al autorităților române, după ce Ucraina a cerut încă din 2014 să includă brațele Chilia și Bâstroe în rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T).
Refuzul autorităților române a fost transmis ultima dată anul trecut, MAE argumentând că proiectul canalului de navigație realizat de Ucraina nu respectă prevederile de drept internațional și reglementările în materie de protecție a mediului.
Foto: Facebook/ Tánczos Barna
Comentarii