Investiții majore în porturile Constanța și Galați
Guvernul a aprobat în ședința desfășurată miercuri, 9 noiembrie, două investiții, cu o valoare totală de aproximativ 6 miliarde lei, care vizează creșterea capacităților de operare în porturile Constanța și Galați.
Războiul din Ucraina, care a dus la creșterea fulminantă a traficului de mărfuri în porturile din România, a dovedit limitele acestora și a scos la iveală probleme majore. Lipsa absolut cronică de investiții din ultimele decenii în acest domeniu s-a simțit atunci când era mai mare nevoie.
Împinse practic de la spate, autoritățile au reușit să rezolve o parte dintre blocajele, însă probleme structurale nu se pot rezolva peste noapte.
Peste 5 miliarde lei pentru Portul Constanța
Lipsa lucrărilor de întreținere și înlocuire a elementelor de infrastructură uzate în timp util a condus la deteriorarea infrastructurii feroviare din port, care a determinat limitarea vitezei și/sau dezafectarea liniilor.
Potrivit datelor centralizate de autorități la nivelul anului 2018, aproximativ 25% dintre liniile din Portul Constanța sunt închise, iar aproximativ 27% au limitare de viteză. În plus, infrastructura feroviară a portului existent nu îndeplinește cerințele de interoperabilitate stabilite de regulamentele și directivele europene.
Acum autoritățile par să fie conștientizat problemele. Guvernul a aprobat pentru Portul Constanța un proiect în valoare totală de 5,3 miliarde lei, care vizează modernizarea rețelei feroviare și optimizare a circulației feroviare la toate obiectivele aferente portului.
Pe lângă modernizarea rețelei feroviare, proiectul prevede și lucrări de consolidare care vor mări suprafețele și vor optimiza activitățile de manevră. Termenul de realizare este de 4 ani.
Un nou cheu în Portul Galați
Și în Portul Galați, a cărui importanță a crescut în contextul războiului din Ucraina, ar urma să fie facă investiții. Este vorba despre un proiect în valoare de 780 milioane lei, finanțarea fiind asigurată din funduri europene și bugetul de stat.
Va fi construit un cheu vertical pe o lungime de 868 metri, vor fi suplimentate suprafețele portuare și vor fi modernizate zonele de acces rutier și feroviar.
Termenul de realizare este de 3 ani și 6 luni.
Sursa foto: Inquam Photos / Costin Dinca
Comentarii