Gabriela Firea promite trei magistrale de metrou. Una dintre acestea ar ajunge până în Voluntari
Pe pagina sa de Facebook, candidatul PSD la Primăria Capitalei, Gabriela Firea, propune o abordare pentru rezolvarea aglomerației din București. Potrivit acesteia, dezvoltarea unor noi linii de metrou este cheia pentru a îmbunătăți circulația în oraș.
De asemenea, Gabriela Firea consideră că este necesară crearea de benzi dedicate transportului în comun. Toate aceste propuneri se alătură unui set extins de soluții găsite pentru a reduce congestia rutieră în oraș.
„Noile linii de metrou sunt soluția pentru fluidizarea traficului din Capitală. Împreună cu benzi unice pentru autobuze, semafoare inteligente sau autobuzele școlare poate fi redus timpul prețios pe care-l pierdem cu toții zilnic. Cu susținerea Guvernului României și a primarilor din București, a parlamentarilor și europarlamentarilor, vom construi noi linii de metrou.
Am avut o discuție constructivă cu angajații care lucrează pentru metroul bucureștean, membri ai Sindicatului Liber din Metrou. Îi mulțumesc liderului de sindicat Marian Artimon pentru oportunitatea de a-mi prezenta viziunea pentru viitorul metroului, dar să le și ascult nevoile.
Planurile pentru metrou sunt mari și sunt convinsă că prin colaborarea dintre Primăria Capitalei și Guvernul României, cu fondurile europene atrase cu ajutorul europarlamentarilor români, se vor construi stații în plus pentru traseele existente și linii noi.
Dezvoltarea și extinderea metroului se va face astfel:
M4 Gara de Nord – Gara Progresul (PMB + Primăria Sector 4)
M2 până în orașul Voluntari și comuna Berceni (PMB + Primăria Sector 4 + CJ Ilfov + localități din Ilfov)
M7 Bragadiru – Piața Unirii – Afumați (asociere PMB + CJ Ilfov – primării de sector – Metrorex)
‼️ SOLUȚII există! Trebuie doar aplicat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030, realizat împreună cu specialiștii BERD, aprobat în 2017, în mandatul meu ca primar general.
Marile proiecte de infrastructură pot fi dezvoltate în Capitală folosind banii europeni. Voi milita pentru atragerea de fonduri nerambursabile, alături de colegii noștri din Parlamentul European. Relația dintre București, România și Uniunea Europeană este esențială și avem un profit enorm până acum, peste 1 miliard de euro în Capitală și aproape 70 miliarde de euro la nivel național.”, este mesajul transmis de Gabriela Firea pe Facebook.
Prin urmare, Gabriela Firea promite de această dată trei magistrale noi de metrou, una dintre ele ajungând până în Voluntari, unde primar este chiar soțul ei, Florentin-Costel Pandele.
Propunerea prezentată de Gabriela Firea vine la doar câteva săptămâni după ce, alături de Marcel Ciolacu, a făcut o vizită în Depoul Dudești al Societății de Transport București.
Gabriela Firea a ocupat funcția de primar general al Capitalei în perioada 2016-2020. În mandatul său, municipalitatea achiziționat 320 de autobuze de 12 metri, 50 de autobuze de 10,7 metri și 30 de autobuze de 18 metri marca Otokar (Turcia) pentru suma de 545,1 milioane lei cu TVA. Toate cele 400 de autobuze beneficiază de garanție extinsă în primii patru ani de la livrare. Cu toate acestea, conform informațiilor obținute de Hotnews.ro, până în februarie 2021, autobuzele au înregistrat peste 8.000 de defecțiuni. Ca termen de comparație cele 130 de autobuze hibrid Mercedes Citaro, care au intrat în exploatare eşalonat, în perioada iulie 2020 – februarie 2021, au avut doar 233 de defecţiuni.
De asemenea, administrația Firea a desemnat câștigătoare firma Durmazlar la licitația pentru 100 de tramvaie, în detrimentul Astra Vagoane. Ulterior, compania arădeană a contestat decizia la CNSC, iar instanța a hotărât descalificarea firmei din Turcia. Reprezentanții Durmazlar au acceptat decizia CNSC, nu însă și Primăria Gabrielei Firea, care a contestat-o la Curtea de Apel București. În tot acest timp, municipalitatea ar fi putut încheia contractul cu Astra. Instanța de apel a dat la rândul său câștig de cauză companiei arădene, însă nici după această decizie administrația Firea nu a încheiat contractul. Problema s-a rezolvat după venirea lui Nicușor Dan în fotoliul de primar, iar contractul a fost semnat.
De asemenea, tot în timpul mandatului Gabrielei Firea, Primăria Capitalei a încheiat în mod ilegal un contract pentru achiziția a 100 de troleibuze, așa cum Mainnews.ro a dezvăluit în exclusivitate, cu Bozankaya – Sileo. Asocierea de firme turcești nu fabricase până în acel moment niciun troleibuz de tipul celor dorite de primărie și a depus la licitație licența unui autobuz electric. În cele din urmă, după intervenția inspectorilor Curții de Conturi, PMB a reziliat înțelegerea.
Dincolo de scandalul cu tramvaiele turcești, Gabriela Firea nu a început niciun proiect nou pentru modernizarea căilor de rulare aflate într-o stare avansată de degradare, ci a finalizat proiectele de modernizare a infrastructurii începute de fostul primar general Sorin Oprescu, cum ar fi Bulevardul Liviu Rebreanu și Pasajul Piața Sudului. Pe Liviu Rebreanu, circulația tramvaielor a fost reluată după șase ani de lucrări pentru 2,78 km de cale dublă, relatează Clubul Feroviar.
foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii