Deschiderea noii stații de metrou „Tudor Arghezi” se amână
Stația de metrou „Tudor Arghezi”, construită de Primăria Sectorului 4 și Metrorex și inaugurată în decembrie 2022, ar urma să fie dată în folosință abia peste două luni, a declarat marți, 2 mai, directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș.
La aproape șase luni de când liderul PSD, Marcel Ciolacu, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu și primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, „tăiau panglica” la stația de metrou Tudor Arghezi, călătorii nu pot beneficia de această investiție.
Constructorul nu a finalizat încă lucrările la sistemul de automatizare și siguranță a traficului, astfel încât va mai dura până când trenurile vor circula pe noua linie. Directorul Metrorex, Mariana Miclăuș, promite că problema va fi rezolvată în maxim două luni.
„Am realizat testele. A fost semnat procesul-verbal recepție, cu obiecții, în sensul că nu a fost finalizat sistemul de automatizare a traficului. Primăria Sectorului 4 face demersuri astfel încât investiția să fie transferată în administrarea Metrorex, după care va fi pusă în funcție și această stație. (…) Personal cred că într-o lună sau două”, a declarat Mariana Miclăuș.
Prima stație de metrou realizată de o primărie de sector
Valoarea totală a proiectului este de circa 50 milioane de euro, dintre care 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar cofinanțarea de 15% a fost asigurată de Primăria Sectorului 4.
Împreună cu linia de legătură, noua stație are o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați, între stația Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 și Șoseaua de Centură, și are un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri. Stația este construită la nivel suprateran și are un regim de înălțime de P+2E. Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Șoseaua Berceni.
Mai mult, accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.
Primăria vrea alte trei stații
În momentul de față, Studiul de Prefezabilitate al extinderii magistralei M2 până în comuna Berceni a fost finalizat și aprobat de către Metrorex.
Noul traseu al magistralei M2, care pleacă de la stația Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs într-un interval de 10 minute, în condițiile în care în acest moment, această distanță este parcursă, la orele de vârf, în 30-40 de minute.
Traseul va avea trei stații ce vor fi prevăzute cu două linii destinate traficului de călători. Mai mult, noua infrastructură va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.
Comentarii