Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Corina Crețu: Includerea canalului Bâstroe şi a braţului Chilia în reţeaua TEN-T necesită aprobarea României

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 23 februarie 2023 Etichete: , ,

Includerea canalului Bîstroe şi a braţului Chilia în reţeaua reţeaua transeuropeană de transport (TEN-T) se poate face doar cu acordul României, a precizat joi, 23 februarie, europarlamentarul Corina Crețu, în urma unei interpelări adresate Comisiei Europene.

„În calitate de Raportor alternativ pentru proiectul de Raport referitor la mari proiecte de infrastructură de transport în UE privind implementarea proiectelor, monitorizarea şi controlul fondurilor UE din cadrul Comisiei CONT, am adresat o întrebare Comisiei Europene referitoare la solicitarea oficială din partea Ucrainei cu privire la lucrările pe canalul Bâstroe. Directoratul General pentru Mobilitate şi Transport a răspuns că „ într-adevăr, Ucraina a cerut Comisiei Europene să includă canalul Bâstroe şi braţul Chilia în reţeaua TEN-T. Cea mai mare parte a lungimii solicitate pentru a fi inclusă în reţeaua TEN-T se învecinează cu România. Aceasta înseamnă că includerea oficială a acestor canale în TEN-T necesită aprobarea României”, a scris Corina Creţu, joi pe Facebook.

CITEȘTE ȘI: PSD pune paie pe foc în scandalul „Bîstroe”

Potrivit europarlamentarului, executivul comunitar a consultat deja partea română, care a transmis un răspuns negativ referitor la includerea acestor canale ale Dunării într-un coridor european de transport naval, invocând argumente de mediu.

„Situaţia a escaladat deoarece se pare că Ucraina a efectuat dragarea Dunării, fără a informa România. DG MOVE a fost destul de pozitiv cu privire la includerea braţelor Dunării Bâstroe şi Chilia în reţeaua TEN-T în urma solicitării Ucrainei, dar România se opune acestui lucru deoarece preferă să pună la dispoziţie braţul Dunării care merge spre portul românesc Sulina. În aceeaşi ordine de idei, comisarul european pentru Transporturi Adina Vălean şi-a exprimat şi ea punctul de vedere «că nu este necesar şi ar fi un lucru periculos să transformăm Braţul Chilia într-o arteră principală de transport. Este adevărat că este o nevoie extraordinară de utilizare a Dunării pentru coridoarele solidarităţii, pentru exporturi şi importuri în Ucraina, … dar asta se rezolvă prin alte tipuri de mecanisme, nu trebuie acum să schimbăm geografia». Comisia Europeană are în vedere, de exemplu, mai multe programe pentru îmbunătăţirea navigaţiei pe Braţul Sulina şi pentru creşterea eficienţei porturilor riverane, a mai spus comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean”, a completat Creţu.

CITEȘTE ȘI: În ce măsură afectează biosfera lucrările la Canalul Bîstroe? Directorul științific al Institutului Delta Dunării: Nu va fi un impact semnificativ pe partea noastră

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW