Consiliul Național al Elevilor solicită înlocuirea tezelor semestriale cu o altă formă de evaluare
Consiliul Național al Elevilor a realizat un sondaj în urma căruia a reieșit faptul că 76,6% dintre cei 60.000 de elevi care au răspuns preferă înlocuirea tezelor din acest an școlar cu o altă formă de evaluare. Elevii propun introducerea unor testări care să evalueze gândirea critică și competențele acumulate, în funcție de materia studiată, potrivit Agerpres.
La sondaj au răspuns 60.000 de elevi, începând cu clasa a V-a, până în clasa a XII-a, atât din mediul urban, cât și din mediul rural.
„În ultimele săptămâni, întreaga dezbatere publică din sistemul educaţional s-a axat pe subiectul susţinerii/suspendării tezelor şi a olimpiadelor în acest an şcolar. Din acest motiv, Consiliul Naţional al Elevilor a lansat un sondaj adresat tuturor elevilor din România, în cadrul căruia să îşi exprime opinia cu privire la acest subiect. La sondaj au răspuns peste 60 de mii de elevi, provenind atât din mediul urban, cât şi din mediul rural, începând cu clasa a V-a şi până la clasa a XII-a. Conform rezultatelor formularului de consultare, putem observa faptul că majoritatea covârşitoare a elevilor (76,6%) preferă înlocuirea tezelor în acest an şcolar cu o altă formă de evaluare sumativă”, potrivit unui comunicat transmis de Consiliul Național al Elevilor.
În același timp, 15,3% dintre cei care au răspuns consideră că tezele ar trebui susținute în așa fel încât toți elevii să fie evaluați ca înainte, iar 8,1% cred că lucrările semestriale ar trebui transpuse în mediul online.
„Ţinând cont de faptul că teza, în forma ei actuală, reprezintă un instrument desuet, cu un profund caracter limitativ, care îngrădeşte în mod substanţial parcursul de învăţare al elevului, Consiliul Naţional al Elevilor propune introducerea unor testări standardizate care să evalueze gândirea critică a elevilor şi competenţele acumulate, în funcţie de materia şi conţinuturile curriculare studiate. Aşadar, rezultatul evaluării semestriale nu ar trebui să fie tratat drept un indicator absolut al nivelului la care se află elevul, ci ar trebui să fie însoţit de feedback individualizat din partea fiecărui profesor, pentru fiecare elev în parte, alături de sprijin în creionarea planului individual de învăţare al elevului”, a transmis sursa citată.
Rareș Voicu, președintele CNE, a precizat că elevii nu consideră că teza în forma ei actuală ar reprezenta un instrument relevant de evaluare și propune introducerea unui tip de evaluare sumativă, axat pe evaluare gândirii critice și a competențelor deprinse de către elev.
„Rezultatul sondajului este inechivoc: elevii nu consideră că teza în forma ei actuală, reprezintă un instrument relevant de evaluare a elevilor, ci un instrument învechit de evaluare sumativă, care nu face altceva decât să întărească poziţia centrală a modului de învăţare care predomină în sistemul educaţional preuniveristar la momentul de faţă: memorarea şi redarea informaţiilor papagaliceşte. Din acest motiv, Consiliul Naţional al Elevilor propune introducerea unui nou tip de evaluare sumativă, axat pe evaluarea gândirii critice şi a competenţelor deprinse de către elev”, a declarat Rareş Voicu.
Sursă foto: Inquam Photos/Octav Ganea
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More on to that Topic: mainnews.ro/consiliul-national-al-elevilor-solicita-inlocuirea-tezelor-semestriale-cu-o-alta-forma-de-evaluare/ […]
… [Trackback]
[…] Here you can find 3718 more Info to that Topic: mainnews.ro/consiliul-national-al-elevilor-solicita-inlocuirea-tezelor-semestriale-cu-o-alta-forma-de-evaluare/ […]
… [Trackback]
[…] Find More Info here on that Topic: mainnews.ro/consiliul-national-al-elevilor-solicita-inlocuirea-tezelor-semestriale-cu-o-alta-forma-de-evaluare/ […]