Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Compania aeriană Blue Air, amendată de ANPC cu 2 milioane de euro

By Diochetanu Andreea , in Stirile zilei , at 14 iulie 2022

Compania aeriană Blue Air a fost amendată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) cu 2 milioane de euro, în urma controlului efectuat de ANPC la mai multe companii aeriene. Controalele au fost făcute, după ce mai mulți consumatori au depus sesizări, anunță ANPC joi, 14 iulie.

„Mai exact, în perioada 30.04.2021-30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri.

În conformitate cu prevederile transpunerii în legislația națională a Directivei europene Omnibus, în urma publicării în Monitorul Oficial a Ordinului președintelui ANPC, care preciza procedura de urmat în acest caz, a fost constituită o comisie specială, la nivelul Autorității, pentru stabilirea sancțiunilor care se impun. Aceasta a studiat atent rezultatele controalelor și a deliberat.

Ținând cont de aspectele constatate în urma verificărilor și de inexistența cifrei de afaceri declarate a operatorului economic, care a făcut imposibilă stabilirea unei amenzi în procent, Comisia a decis aplicarea unei sancțiuni contravenționale cu amendă în valoare de 2 milioane euro, echivalent în lei la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, la data de 12.07.2022, 9.882.200 lei, în conformitate cu prevederile art.154 (2) din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările și completările ulterioare”, anunță ANPC într-un comunicat de presă.

De asemenea, Blue Air este obligată să restituie contravaloarea serviciilor anulate, dar și să acorde compensațiile aferente în termen de cel mult 10 zile.

„Totodată, a fost dispusă măsura de a nu mai pune la dispoziția consumatorilor, pe piață, oferte de zbor pentru care operatorul economic nu dispune de dotările/mijloacele/resursele necesare efectuării acestora, cu respectarea întocmai a condițiilor și caracteristicilor declarate.

Având în vedere că abaterile constatate privesc atât consumatori din România, cât și din UE, ANPC, prin Direcția Generală Control Supraveghere Piață și Armonizare Europeană, a transmis o alertă către Comisia Europeană şi autorităţile omoloage ANPC, din celelate state membre, prin care solicită verificarea, la nivel european a încălcărilor similare de legislație, altele decât cele reclamate la ANPC, ori dacă s-au luat deja măsuri de asigurare a respectării legislației, pe teritoriul UE, împotriva unor astfel de abateri ale companiei Blue Air Aviaton SA”, mai arată sursa citată.

Peste 900 de reclamații transfrontaliere

ANPC arată că a primit 924 de reclamaţii transfrontaliere. Instituția recomandă consumatorilor să fie extrem de vigilenți și să evite achiziționarea biletelor de avion de la operatori economici care, în trecut, au anulat foarte multe curse și nu au respectat drepturile consumatorilor.

„Reamintim totodată că, odată cu notificarea Blue Air, au fost notificate către statele membre, prin rețeaua CPC și Wizz Air și Ryan Air, care de asemenea au avut, în această perioadă, foarte multe anulări sau întârzieri de curse, fără a ține seama de drepturile consumatorilor.

Operatorii economici vor rămâne, în continuare, în atenția ANPC, iar îndeplinirea măsurilor dispuse, de restituire a sumelor, precum și de încetare a practicilor comerciale incorecte, vor fi verificate de comisari, după încheierea celor 10 zile, prevăzute de lege”, mai adaugă instituția.

În acest context, ANPC recomandă consumatorilor să semnaleze situațiile similare celor prezentate mai sus, indiferent de compania aeriană unde acestea sunt înregistrate și avertizează că societățile comerciale care recuperează sumele nerambursate de companiile aeriene, în cazul anulării zborului, percep comisioane pentru aceste servicii.

Foto: Facebook/ Blue Air

Comentarii


  • It’s wonderful that you are getting ideas from this article as well as from our dialogue made here.

    Also visit my blog :: Omar

  • Do you mind if I quote a few of your posts as long as I provide
    credit and sources back to your blog? My blog site is in the very same niche as yours
    and my visitors would definitely benefit from a lot of
    the information you provide here. Please let me know if this okay
    with you. Cheers!

    My blog; Sophy

  • … [Trackback]

    […] Find More on that Topic: mainnews.ro/compania-aeriana-blue-air-amendata-de-anpc-cu-2-milioane-de-euro/ […]

Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *