Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Ciprian Ciucu, despre lucrările la Bulevardul Prelungirea Ghencea: Au avansat, dar nu sunt la nivelul la care mă așteptam să fie

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 16 august 2022

Esențiale pentru fluidizarea traficului către localitățile ilfovene situate la vest de București, lucrările de modernizare a Bulevardului Prelungirea Ghencea au avansat, însă nu într-un ritm care să permită finalizarea, fie și parțială, până la finele acestui an. 

Prezent marți dimineață pe șantier, alături de directorii companiilor municipale implicate în proiect, Trustul de Clădiri Metropolitane și Energetica Servicii, primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a precizat că pe tronsonul între Strada Brașov și Strada Râul Doamnei lucrările de relocare a utilităților sunt aproape gata.

În schimb, afirmă edilul, care conduce și organizația PNL București, pe porțiunea între Strada Râul Doamnei și Strada Valea Oltului, TCM nu are încă front de lucru din cauza faptului că Primăria Capitalei, instituția responsabilă de proiect, nu a finalizat procedurile de expropriere.

O altă problemă semnalată de Ciucu este legată de tarifele din acest contract. Încheiată în septembrie 2019 pe 73,5 milioane euro fără TVA, valoarea înțelegerii nu mai corespunde costurilor actuale ale materiilor prime, astfel că, dacă va continua să lucreze în pierdere, compania municipală Trustul de Clădiri Metropolitane riscă să ajungă în faliment.

Soluția agreată în acest moment ar fi rezilierea actualului contract și încheierea unuia nou, pe baza unor noi indicatori-tehnico economici, care să țină cont de creșterea prețurilor, însă procedura birocratică va mai dura.

Ce prevede proiectul

Primăria Capitalei a semnat cu Trustul de Clădiri Metropolitane și contractul pentru obiectivul de „Penetraţie Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea”. Valoarea inițială a investiției era estimată la 564 milioane lei fără TVA. Proiectul a debutat pe 9 septembrie 2019 și ar fi trebuit finalizat în doar 2 ani.

Noua artera, în lungime de aproximativ 6 km, va avea cale dubla de tramvai, două benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete cu dublu sens, trotuare si spatii verzi intre acestea si partea carosabila.

Totodată, se va mai realiza si un nod intermodal (tramvai 41, autobuze si microbuze ale liniilor preorășenești) precum si o parcare de tip park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsa, ulterior, pana la 500 de locuri.

Proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la Terminalul Tramvaiului 41, traversează intersecția cu strada Brașov, se continua cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi și se termina la intersecția cu Centura Municipiului București, într-un nod intermodal.

Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului si Raul Doamnei vor fi semaforizate.

Sursa foto: AGERPRES FOTO / Grigore Popescu

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW