Friday, June 14, 2024
Jurnalism corect


O nouă întârziere pentru Alstom. Când va fi pusă în circulație prima dintre cele 37 de rame cumpărate de România

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 23 mai 2024

Primul tren Alstom din contractul pentru achiziția a 37 de unități încheiat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară ar urma să fie pun în circulație abia în luna decembrie a acestui an, asta deși șeful ARF, Ștefan Roșeanu, spera ca acest lucru să se întâmple undeva în această vară. Informația a fost transmis de directorul Alstom România, Gabriel Stanciu, în cadrul unui eveniment de profil organizat de publicația Club Feroviar

Conform sursei citate, Alstom a fabricat trei trenuri, fiecare urmând să parcurgă etape diferite de certificare, în paralel, pentru a se economisi timp. Primul tren a fost dus la inelul feroviar din Cehia, la Velin, pentru o serie de teste. Trenul numărul 2 a fost adus la București pentru a face teste pe inelul de la Făurei și pe rețeaua feroviară națională, în timp ce trenul numărul 3 a fost dus în Germania, pentru alte teste.

La sfârșitul lunii iunie – începutul lui iulie, arată sursa citată, toate rezultatele testelor efectuate vor fi depuse la Organismul Notificat Feroviar Român. Nu vor fi făcute însă acum toate testele prevăzute, unele dintre ele – cum ar fi cel pentru circulația pe o porțiune de rețea cu ETCS și cel pentru circulația în cuplare multiplă (două sau trei garnituri cuplate una de cealaltă pentru a circula împreună) – fiind lăsate pentru o etapă ulterioară.

„Obiectivul nostru este să obținem toate certificările necesare până în luna decembrie, astfel încât trenul numărul 2, cel care a sosit la București, să poată circula cu călători în luna decembrie”, a spus Gabriel Stanciu.

Directorul Alstom a adăugat că în luna iulie va începe producția de serie pentru trenurile de la numărul 4 la numărul 37, totalul care a fost comandat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. O altă decizie luată de Alstom este de a transfera producția noilor trenuri din Polonia în Germania. Chiar dacă costurile vor fi mai mari, a explicat oficialul, avantajele constau într-o suplețe mai mare și îndepărtarea cât mai mult a locului de producție de zona de război.

Întârzieri pentru Alstom

Contractul pentru primele 20 de rame electrice de lung parcurs a fost încheiat de ARF, în martie 2022, cu subsidiara din România a Alstom. Șase luni mai târziu, Autoritatea a suplimentat comanda către Alstom pentru alte 17 trenuri. Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei fără TVA.

Deși ramele ar fi trebuit să fie puse în funcțiune încă de anul trecut, conform termenelor contractuale, acest lucru nu s-a întâmplat. În contextul pandemiei și al războiului din Ucraina, gigantul francez întâmpina dificultăți cu respectarea termenelor din cauza problemelor de aprovizionare cu mai multe materii prime. Abia în decembrie 2023 Alstom a adus în România capul de linie.

Trenurile pot circula cu până la 160 km/h

Dezvoltate pentru piața europeană, trenurile Coradia Stream sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS Nivelul 2 și respectă atât standardele europene (EN), cât și Specificațiile tehnice de interoperabilitate (STI), fiind capabile să funcționeze pe toate principalele sisteme europene de alimentare cu energie. Viteza maximă a trenurilor va fi de 160 km/h.

Fiecare tren va avea șase vagoane, o capacitate totală de 350 de locuri și podea 100% joasă, pentru a asigura un acces facil pentru toți pasagerii. Vor fi două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Sistemul de informare a pasagerilor va include un sistem de informare sonoră și un sistem de afișare dinamică. Fiecare vagon va fi echipat cu suport pentru bagaje de dimensiuni mari.

Trenurile Coradia Stream vor fi echipate și cu un sistem digital de numărare a călătorilor, cu senzori de înaltă precizie. Fiecare tren va avea patru toalete ecologice, distribuite uniform pe toată lungimea trenului, una fiind adaptată și pentru utilizarea de către persoane cu mobilitate redusă. Configurația finală, culorile și finisajele sunt complet personalizate conform cerințelor ARF în faza de proiectare.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW