Friday, November 29, 2024
Jurnalism corect


Christian Tour va contesta amenda de 90.000 de lei. Agenția susține că a aflat din presă despre sancțiunile ANPC

By Ana Teșcan , in Stirile zilei , at 20 mai 2022

Touroperatorul Christian’76 Tour a anunțat vineri, 20 mai, că va contesta amenda de 90.000 de lei dată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Mai mult, operatorul susține că ANPC nu a transmis oficial procesul verbal privind constatarea unor abateri şi sancţiunile aplicate, iar reprezentanții Christian Tour ar fi aflat despre toate acestea din presă, relatează News.ro.

Mai mult, și-au propus să „demonteze punct cu punct acuzațiile aduse”.

Protecția Consumatorului a amendat Christian Tour, printre altele, pentru afișarea prețului în euro la pachete de servicii turistice din România

„Noi ştim că agenţia de turism are dreptul de a afişa preţurile în euro printr-o excepţie a BNR. Şi aşa ni se pare şi corect: suntem ţară membră a Uniunii Europene, vorbim de ani buni despre aderarea la zona euro, iar preţurile sunt afişate în euro la tot pasul, atât online, cât şi în magazine fizice. De ce, de exemplu, abonamentele la telefoane mobile pot fi în euro, iar pachetele turistice, nu?”, a întrebat Cristian Pandel, patronul operatorului de turism.

Inspectorii ANPC au mai precizat într-un comunicat remis joi, 19 mai, că au constatat indicarea unor reduceri de preţuri fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului şi menţionarea preţurilor folosind sintagma „de la…” fără a preciza un preţ maxim.

„Este încă o dovadă că statul nu înţelege cum funcţionează această industrie. În primul rând, sintagma <de la…> nu e o invenţie a Christian Tour; este o expresie utilizată pe scară largă de companii în marketing, nu o practică înşelătoare, aşa cum s-ar sugera. Cât priveşte faptul că nu este precizat un preţ maxim, asta arată din nou o profundă necunoaştere a domeniului: un pachet turistic poate fi personalizat, iar turistul poate cere, de exemplu, să zboare cu un avion privat în Maldive, unde să închirieze o insulă întreagă. În turism, nu există un maxim, există cât doreşte turistul să plătească pentru vacanţa lui”, mai arată CEO-ul Christian Tour.

De asemenea, în comunicatul ANPC se mai arată că au fost dispuse controale în agențiile operatorului Christian Tour în urma unui număr mare de reclamații.

„Numărul plângerilor se situează statistic la un procent extrem de mic de sub 0,96 la mie. Cu siguranţă noi ne dorim să fie totul perfect, dar din păcate numai Dumnezeu este perfect în lumea asta”, a încheiat Cristian Pandel.

Neregulile constatate de ANPC la 7 agenții de turism ale operatorului Christian Tour:

• Indicarea unor reduceri de prețuri, la cele practicate fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul prețului;
• Menționarea prețurilor folosind sintagma „de la…” fără a preciza un preț maxim;
• Indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă mențiunea, în condiția în care în contract apăreau și taxe neincluse;
• Afișarea prețului în euro la pachete de servicii turistice din România;
• Lipsa afișării cursului de schimb valutar în agenții;
• Existența a 2 puncte de lucru cu sediu expirat.

Totodată, au fost aplicate și 3 avertismente, precum şi 7 propuneri de încetare a practicilor incorecte.

Sursa foto: Pixabay

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW