Tuesday, July 7, 2020
Jurnalism corect


Cartele prepay cumpărate doar cu buletinul. Datele, furnizate doar serviciilor de urgență/ Care este rolul numărului 114

By Raluca Ionescu-Heroiu , in Stirile zilei , at 9 august 2019 Etichete: , , , , ,

Ministerul Comunicațiilor a pus în dezbatere publică proiectul de OUGcare obligă ca vânzarea cartelelor prepay să se facă doar pe baza unui act de identitate. O altă prevedere este introducerea unui nou număr de urgență – 114.

Cartele pre-pay, doar cu buletinul

Una dintre măsuri este vânzarea cartelelor pre-pay numai pe baza unui act de identitate.  Proiectul prevede ca datele să poată fi folosite doar de serviciile de urgență.

„3. După articolul 51 se introduce un nou articol, art.51, cu următorul cuprins:

„Art.51-(1) Furnizarea serviciilor de comunicații electronice la puncte mobule, pentru care plata se face în avans, se realizează, în conformitate cu prevederile prezentului capitol, numai după ce furnizorul a colectat, prin intermediul unui formular în format fizic sau electronic, datele de identificare ale utilizatorului final al cartelei SIM, astfel cum sunt prevăzute la art. 4 alin (1) pct.55.

(4) Atunci când datele cu caracter personal se colectează, în conformitate cu prevederile alin.1, în format electronic, utilizatorul transmite furnizorului și o copie a documentului de identificare valid în vederea verificăriii corectitudinii acestor date. Copia documentului de identificare valid se șterge sau, după caz, se distruge de către furnizor la împlinirea unui termen de cel mult 30 de zile de la data începerii furnizării serviciului”, se arată în proiect.

De asemenea, documentul prevede că datele pot fi furnizate doar Sistemului național unic de urgență și folosite doar de acesta.

Care este diferența dintre numerele 112 și 114

Conform proiectului, 114 va fi unul tehnic, folosit pentru localizarea apelantului, însă fără ca acesta să sune efectiv la acest număr.

Cele două numere vor funcționa în paralel, cu scopul de a soluționa cât mai rapid situațiile de urgență majoră.

(2²) Transmiterea mesajelor tehnice standardizate scurte ce conțin informația de localizare obținută pe baza echipamentului terminal se realizează fără intervenția apelantului, către numărul unic 114.

În textul propus apare menționat numărul 114 într-un context exclusiv tehnic, în timp ce în spațiul public s-a transmis informația potrivit căreia ar fi vorba despre introducerea unui nou număr de urgență.

❗️Astfel, precizăm că numărul 114 NU VA FI un număr de urgență aflat la dispoziția apelanților, în sensul numărului 112, ci doar un canal tehnic asociat numărului de urgență 112.

După adoptarea actului normativ, apelurile de urgență ale cetățenilor se vor îndrepta spre aceleași numere ca și în prezent: 112, respectiv 113 (cel din urmă fiind adresat persoanelor cu dizabilități)”, se arată în explicațiile Ministerului.

sursa foto: Inquam Photos / George Calin

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *