UMB a cerut rezilierea contractului pentru A3 Zimbor – Nădășelu, proiect finanțat prin PNRR UPDATE Precizările CNAIR
UPDATE CNAIR a transmis, joi seara, precizări în acest caz, după o discuție telefonică între directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, și reprezentantul UMB Spedition.
Potrivit unui comunicat de presă, UMB a depus la CNAIR o solicitare de încetare amiabilă a contractelor doar pentru că dorește să se înscrie în termenul legal oferit de OUG 64/2022, care permite ca în cazul în care ambele părți sunt de acord, constructorul să nu suporte consecințele unei rezilieri obișnuite.
„Constructorul a precizat că în condițiile actuale de creștere a prețurilor la materiale și utilități se află în imposibilitatea finalizării contractelor.
Acesta a dat asigurări că nu intenționează să renunțe la contractele încheiate cu CNAIR ci doar să se asigure că firma sa va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a prețurilor.
Reprezentantul firmei băcăuane a precizat că imediat ce va fi aprobată în ședința de Guvern Ordonanța privind mecanismul de punere în aplicare a OUG 64/2022, care vizează formula polinomială de ajustare a prețurilor, va renunța la solicitările de încetare amiabilă remise CNAIR”, transmite sursa citată.
Știrea inițială
Cel mai puternic constructor de autostrăzi aflat pe piața din România, grupul de firme UMB, patronat de Dorinel Umbrărescu, a solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere rezilierea contractului pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Nădășelu (30,06 km), finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, potrivit unui document publicat de portalul de știri strictsecret.ro, a cărui autenticitate a fost confirmată de Mainnews.ro.
Rugat să comenteze această situație, responsabilul cu comunicarea al CNAIR și al ministrului Grindeanu, Alin Șerbănescu, nu a transmis deocamdată un punct de vedere, însă nici nu a negat informația.
Finanțarea din PNRR, în mare pericol
UMB își argumentează solicitarea prin prisma creșterii fulminante a prețurilor materialelor de construcții. Grupul lui Dorine Umbrărescu susține că Ordonanța privind indexarea contractelor de achiziții publice în raport cu creșterea prețurilor produce un impact financiar de 386 milioane lei, în vreme ce impactul real ar fi de 698 milioane lei.
Inclusă în Planul Național de Redresare și Reziliență, în cazul unei rezilieri, autostrada A3 Zimbor – Nădășelu riscă să nu fie gata la timp și să își piardă finanțarea. Compania de drumuri ar trebui să comande o expertiză a lucrărilor deja efectuate, abia apoi putând să lanseze o nouă licitație pentru execuție. Termenul limită de contractare este la finele anului 2023, în vreme ce cel de finalizare este august 2026.
Tot UMB lucrează și la lotul vecin, între Zimbor și Poarta Sălajului (12,2 km), la rândul său finanțat prin PNRR.
Nădășelu – Zimbor (A3)
Constructor: Spedition UMB
Lungime: 30,06 km
Valoarea contractului: 1,39 miliarde de lei fără TVA
Data semnării: 22 septembrie 2020
Durata: 12 luni proiectare și 24 luni execuție
Garanție: 5 ani
Stadiu: 23%
Comentarii
… [Trackback]
[…] There you will find 86810 additional Info to that Topic: mainnews.ro/breaking-umb-a-cerut-rezilierea-contractului-pentru-a3-zimbor-nadaselu/ […]
… [Trackback]
[…] Information on that Topic: mainnews.ro/breaking-umb-a-cerut-rezilierea-contractului-pentru-a3-zimbor-nadaselu/ […]
… [Trackback]
[…] Find More Information here to that Topic: mainnews.ro/breaking-umb-a-cerut-rezilierea-contractului-pentru-a3-zimbor-nadaselu/ […]