Autostrada Sibiu – Pitești: Austriecii de la Porr au ajuns la 18% avans pe Secțiunea 4
Austriecii de la Porr au început în forță anul pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești, unde până în acest moment înregistrează un avans de 18%.
Dacă la proiectul de redeschidere a circulației feroviare între București și Giurgiu nu reușește să respecte termenele inițiale din contract, firma Porr pare să se țină de cele stabilite pe Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, 9,86 km, a Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Demarate anul trecut, lucrările pe acest șantier extrem de important au ajuns la 18%. Potrivit unei informări publicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, firma din Austria lucrează în acest moment cu 350 de muncitori și 140 de utilaje la terasamente, consolidări, structuri, fundații, utilități și nu în ultimul rând la excavația tunelului de 1.350 metri, primul de acest gen realizat pe o autostradă din România.
„La momentul de față nu avem toți oamenii pe șantier. Am repornit lucrările la tunel. Suntem în perioada de iarnă, însă suntem pregătiți. Am achiziționat două stații de beton dotate cu apă caldă. Am investit și într-un utilaj pentru cele 660 de grinzi prefabricate”, a declarat managerul de proiect, Fernando Lopes.
„Pentru tunel lucrăm 24 ore/zi, șapte zile pe săptămână”
„Pentru tunel ne-am reîntors la schema de schimburi. Lucrăm 24 ore/zi, șapte zile pe săptămână. Am repornit destul de bine. Pe sensul dinspre Sibiu spre Pitești avem deja 142 metri liniari. Pe sensul dinspre Pitești spre Sibiu avem în jur de 82-83 metri liniari executați. Am trecut faza mai complicată, cea de intrare în tunel. Geologia s-a schimbat în bine. Începem să avem un progres mai mare decât până acum. (…) La tunel avem progres de 8%”, a precizat reprezentantul Porr.
Termenul de finalizare a lucrărilor este în anul 2027.
În lungime de 122,11 km, Autostrada Sibiu – Piteşti este înpărțită în cinci secțiuni. Noul drum de mare viteză ar urma să lege Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean. Singura finalizată dintre acestea este Secțiunea 1, Sibiu – Boița, în lungime de 13 km.
Anul viitor ar trebui să fie gata și Secțiunea 5, Pitești – Curtea de Argeș, de 30,35 km, aflată într-un stadiu de 60%. Anul acesta ar trebui să înceapă lucrările la pe cele mai dificile porțiuni, Secțiunea 2 Cornetu – Boița, în lungime de 31,33 km, și Secțiunea 3 Tigveni – Cornetu, de 37 km.
Comentarii