Autostrada Ploiești-Buzău: Noul constructor desemnat de CNAIR, invalidat de instanță
Un nou eșec de răsunet pe Autostrada A7 Ploiești-Buzău. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va fi obligată la nouă rundă de evaluare la licitația pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis luni, 3 iulie, contestația depusă de Asocierea Nurol – Makyol.
În martie 2022, compania de drumuri a desemnat firma Selina câștigătoarea licitației pentru construirea lotului Pietroasele – Buzău al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Atribuirea a fost contestată de Nurol Insaat la CNSC, instanța dând câștig de cauză firmei din Turcia. Drept urmare, după ce a reevaluat ofertele, CNAIR atribuit contractul firmei Nurol. Cu toate acestea, compania de drumuri nu poate încheia înțelegerea.
Bătălia a continuat, inclusiv la Curtea de Apel București, CNAIR fiind obligată la o nouă reevaluare. Pe 22 mai, firma Tekfen din Turcia a fost desemnată câștigătoarea procedurii, însă și de această dată rezultatul a fost contestat de Asocierea Nurol – Makyol, care a depus cererea la CNSC în ultima zi în care mai putea face acest lucru. La fel ca în rândurile precedente, instanța a dat câștig de cauză contestatarilor în detrimentul CNAIR, care va fi obligată să facă o nouă evaluare.
Lotul 3 Pietroasele – Buzău al Autostrăzii Ploiești – Buzău are o lungime de 13,9 km și trebuie finalizat în 20 luni. Pe această porțiune urmează să fie construite inclusiv opt poduri și un pasaj cu lungimea de 1,26 km. Construcția acestui lot al Autostrăzii Moldovei, are o valoare de 1,1 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Autostrada Moldovei
Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.
Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.
Comentarii