Autostrada Ploiești – Buzău: CNAIR semnează contractul pentru ultimul lot, la doi ani de la lansarea licitației
În sfârșit. La mai bine de doi ani de la lansarea licitației pentru lotul 3 Pietroasele – Buzău, parte a Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va semna contractul pentru execuția lucrărilor cu asocierea turcă Nurol – Makyol.
În martie 2022, compania de drumuri a desemnat firma Selina câștigătoarea licitației pentru construirea lotului Pietroasele – Buzău al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Atribuirea a fost contestată de Nurol Insaat la CNSC, instanța dând câștig de cauză firmei din Turcia. Drept urmare, după ce a reevaluat ofertele, CNAIR atribuit contractul firmei Nurol. Cu toate acestea, compania de drumuri nu poate încheia înțelegerea.
Bătălia a continuat, inclusiv la Curtea de Apel București, CNAIR fiind obligată la o nouă reevaluare. Pe 22 mai, firma Tekfen din Turcia a fost desemnată câștigătoarea procedurii, însă și de această dată rezultatul a fost contestat de Asocierea Nurol – Makyol, care a depus cererea la CNSC în ultima zi în care mai putea face acest lucru. La fel ca în rândurile precedente, instanța a dat câștig de cauză contestatarilor în detrimentul CNAIR, care a fost obligată să facă o nouă evaluare.
Asocierea Nurol – Makyol, din nou câștigătoare
CNAIR a desemnat luni, 23 octombrie, încă o dată asocierea Nurol – Makyol câștigătoarea licitației pentru execuția Pietroasele – Buzău. De această dată nimeni nu a mai depus contestație, astfel că responsabilii din compania de drumuri pot demara procedurile pentru încheierea contractului.
Constructorii turci vor avea la dispoziție 20 luni si 1,09 miliarde de lei, fără TVA, pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și municipiul Buzău.
În cadrul contractului finanțat prin PNRR, asocierea va construi inclusiv opt poduri și un pasaj în lungime de 1.260 m.
Autostrada Moldovei
Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.
Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.
Comentarii