Autostrada inaugurată de Bode înainte de alegeri, din nou aproape să se surpe
Noi probleme pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, inaugurat de către Lucian Bode, pe atunci ministru al transporturilor, în decembrie 2020, cu 3 zile înainte de alegerile parlamentare. Deși a fost reparată în urmă cu aproximativ o lună, porțiunea din zona alunecării de teren de la Alba Iulia Nord are noi crăpături, după cum se poate observa în imaginile publicate de Ziarulunirea.ro.
O alunecare masivă de teren s-a produs pe Dealul de la Pârâul Iovului la începutul acestui an, astfel că CNAIR, la cererea constructorului, a suspendat pe 1 februarie circulația pe sensul de deplasare Sebeș–Turda, în zona nodului Alba Iulia Nord.
Inițial, compania de drumuri a menționat un termen de 30 zile pentru remedierea problemei, însă aceasta nu avea să fie respectat. Abia pe 12 mai circulația a fost reluată în regim de autostradă, fără restricții.
Din nefericire, nu pentru foarte mult timp, pentru că în zonă au apărut noi probleme. În parte carosabilă au apărut alte crăpături, astfel că responsabilii din cadrul CNAIR au impus în zonă noi restricții, până la remedierea acestora.
Restricții de circulație pe autostrada A10:
– Între km. 16+200 – km. 16+400, calea I, se intervine pentru remedierea unei fisuri apărute în carosabil. Circulația se desfășoară pe banda II, cu restricție de viteză de 60 km/h, menținută și pe timp de noapte.
– Între km. 0+940 – km. 1+380, pe breteaua nodului Sebeș, se intervine pentru eliminarea unor degradări apărute în carosabil. A fost instituită restricție de circulație pe banda I, circulația desfășurându-se pe banda II cu restricție de viteză de 40 km/h.
Inaugurare înainte de alegeri
Pentru această porțiune de șosea de mare viteză CNAIR a încheiat în noiembrie 2014 un contract de proiectare și execuție cu Impresa Pizzarotti. Conform înțelegerii, autostrada ar fi trebuit predată „la cheie” de constructor în termen 22 luni.
Mobilizarea în teren a fost extrem de slabă, cu excepția zilelor în care șantierul era vizitat de șefii de la drumuri, însoțiți de alaiul de jurnaliști. În loc să finalizeze lucrările până în septembrie 2016, așa cum se angajaseră prin contract, italienii s-au folosit de toate tertipurile legale pentru a nu fi penalizați.
Împinși de la spate de politicieni, italienii au deschis circulația pe 14,8 km din cei 17 km, cu restricții de viteză, pe data de 3 decembrie 2020, cu numai trei zile înainte de alegerile parlamentare.
Comentarii