ANALIZĂ Cât de util este Podul Ciurel, inaugurat sâmbătă în București
La 14 ani distanță de la demararea proiectului, după 240 de milioane de lei cheltuiți și după mai multe angajamente neonorate de Gabriela Firea, Podul Ciurel a fost dat sâmbătă în folosință. Cu toate acestea, utilitatea sa este deocamdată limitată, în condițiile în care legătura cu Centura Capitalei și Autostrada București-Pitești, obiectivul principal al investiției, nu a fost realizată. Practic, în forma actuală, proiectul pod Ciurel-nod Virtuții nu face decât să ridice la nivel suprateran intersecția dintre Splaiul Independenței și Șoseaua Virtuții
Lucrările la Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – A1 au fost demarate în anul 2010, pe vremea când edil al Capitalei era Sorin Oprescu. Obiectivul declarat era de a obține o intrare mai facilă în București dinspre Autostrada București – Pitești.
Proiectul cuprindea Nodul Virtuții (care presupune un pasaj peste râul Dâmbovița si peste Șoseaua Virtuții cu descărcare in Cartierul Drumul Taberei) și un drum expres de circa 8,3 km, cu trei benzi pe sens, care ar fi trebuit să facă legătura cu Centura Bucureștiului și Autostrada București – Pitești.
Un nod rutier care nu rezolvă nimic
„A pune carul înaintea boilor” este o expresie care rezumă perfect inaugurarea nodului Virtuții din simplul motiv că el nu ajută șoferii să ajungă în centrul Bucureștiului mai facil de pe Autostrada București – Pitești, ci îi ajută pe cei care conduc pe Splaiul Independenței să vireze pe Bulevardul Virtuții spre Lujerului sau Crângași.
Drumul expres de 8,3 km este deocamdată la stadiul de discuții, iar pe traseul acestuia au fost construite în ultimii ani mai multe locuințe. În condițiile în care costul cu exproprierile ar putea atinge cote de ordinul sutelor de milioane de lei, ținând cont și de impactul social al acestora, viabilitatea continuării nodului Virtuții spre A1 este pusă sub semnul întrebării.
Criticii acestui proiect susțin că legătura A1 cu Splaiul Independenței ar atrage traficul de pe centură în centrul Capitalei, fapt ce ar genera aglomerație și poluare. Nu este clar cât adevăr este în această afirmație, având în vedere că ultimul studiu serios de trafic în București a fost realizat de JICA în anul 2000.
Date generale
Proiectul a costat 240 de milioane de lei. Nodul Virtuţii are o lungime totală de aproximativ 1 kilometru, iar lungimea podului hobanat este de circa 235 de metri. Pilonul central are o înălţime de 68,2 metri, iar podul are 24 de perechi de hobane.
Contractul pentru realizarea acestui proiect a fost semnat în 2010 cu asocierea Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct, iar termenul de finalizare era stabilit pentru anul 2014.
Sursa foto: Facebook / Gabriela Firea
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: mainnews.ro/analiza-cat-de-util-este-podul-ciurel-inaugurat-sambata-in-bucuresti/ […]
… [Trackback]
[…] Information to that Topic: mainnews.ro/analiza-cat-de-util-este-podul-ciurel-inaugurat-sambata-in-bucuresti/ […]