Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


Soluția propusă de societatea civilă pentru creșterea siguranței rutiere: Pe cei 10 km unde a fost implementată nu s-a înregistrat niciun deces

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 28 iulie 2021

În contextul creșterii alarmante a victimelor în urma accidentelor rutiere, Asociația Pro Infrastructură propune montarea de parapete cu cabluri pentru delimitarea sensurilor de circulație și conversia DN2 în drum 2+1 alternativ. O astfel de soluție a fost implementată parțial pe 10 km din DN2, între Sinești și Movilița, porțiune pe care nu s-a înregistrat niciun deces în ultimii doi ani.

„Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Așa cum API a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și alte drumuri de 13 m lățime, există o soluție simpla și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13 m lățime”, au transmis reprezentanții API.

Cătălin Drulă susține ideea

Ca urmare a sugestiei Asociației Pro Infrastructură, ministrul de resort, Cătălin Drulă, s-a declarat un susținător al implementării sistemului 2+1 alternativ pe DN2, unde în prezent se circulă de facto 2+2 pe acostamente, deși în oficial drumul are doar o bandă pe sens. Cu toate acestea, oficialul a ținut să sublinieze că implementarea unei asemenea soluții necesită o pregătire detaliată, în acest sens solicitând CNAIR elaborarea unui normativ rutier similar cu cel din Suedia.

CNAIR ar vrea implementarea soluției pe Transfăgărășan și Transalpina

În luna mai, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat o licitație pentru montarea de parapete cu cabluri pe Transfăgărășan și Transalpina pentru creșterea siguranței rutiere, însă procedura a fost anulată din cauza faptului că au fost depuse doar oferte neconforme. Cel mai probabil, procedura va fi reluată.

România, cea mai mare rată a mortalității rutiere din UE

În anul 2020, România ocupa prima poziție în statistica europeană privind rata deceselor înregistrate pe șosele, cu 85 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori. La nivelul Uniunii Europene, media pe anul 2020 a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

CITEȘTE ȘI: În statistici, drumurile proaste nu ucid pe nimeni | Starea infrastructurii nu există pe lista cauzelor care produc tragedii pe șosele | Specialist: Este principalul factor al accidentelor soldate cu morți

Comentarii


  • … [Trackback]

    […] Information to that Topic: mainnews.ro/solutia-gasita-de-societatea-civila-pentru-cresterea-sigurantei-rutiere/ […]

Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW