MrBeast, un YouTuber faimos a adunat 43 de milioane de vizualizări în 24 de ore, după vizita în România: Ce impact va avea asupra turismului românesc
MrBeast, celebrul vlogger de 26 de ani, cu 320 de milioane de abonați pe YouTube, a petrecut 7 zile la Salina Turda din România și a postat un videoclip pe 12 octombrie, care a acumulat peste 43 de milioane de vizualizări în primele 24 de ore.
Acesta descrie Salina Turda ca fiind un loc fascinant, comparându-l cu un „oraș subteran” datorită structurilor sale impresionante, cum ar fi catacombele și diversele atracții. El subliniază adâncimea salinei, menționând că se află la aproximativ 120 de metri sub pământ, și se arată uimit de existența acestui loc.
MrBeast a făcut o singură referire la România în cele 20 de minute, la început. „În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, când România era bombardată, mii de oameni se ascundeau aici. Iar acum doar o mulțime de YouTuberi trăiesc aici. Și, destul de curând, am găsit un loc solid unde să petrecem noaptea”, a spus el pe filmare.
Acesta a postat și pe Instagram o fotografie din salină alături de alți vloggeri, însoțită de comentariul „«Am explorat un oraș subteran timp de 7 zile» tocmai a fost încărcat! Acest videoclip este unul dintre cele mai amuzante pe care le-am făcut în ultima vreme :)”.
Cine este MrBeast?
MrBeast, pe numele său real Jimmy Donaldson, este un YouTuber american din Greenville, Carolina de Nord. El este cel mai urmărit creator de conținut pe YouTube, cu 320 de milioane de abonați, și este cunoscut pentru generozitatea sa, donând sume mari de bani și sprijinind diverse cauze sociale.
Este faimos pentru faptele sale generoase, precum donarea de bani oamenilor străzii, construirea de case și școli în Africa și acoperirea facturilor medicale pentru cei bolnavi.
În ciuda succesului său imens, MrBeast a fost implicat și în controverse, printre care acuzații că premiile oferite la concursuri ar fi ajuns la prieteni și cunoștințe, sau că foști angajați au avut parte de condiții de muncă dificile. De asemenea, afacerile sale, cum ar fi lanțul de restaurante fast food și produsele pentru elevi, au stârnit critici.
Cum poate evolua turismul românesc?
Videoclipul despre Salina Turda a impresionat atât românii, care s-au simțit mândri de acest obiectiv turistic din Cluj-Napoca, cât și străinii.
„O astfel de reclamă din partea vloggerilor celebri precum Mr. Beast poate aduce un impact semnificativ asupra turismului din România. În cazul Salinei Turda, faptul că a fost inclusă într-un videoclip de asemenea anvergură oferă o vizibilitate pe care campaniile de marketing tradiționale probabil că nu ar putea-o genera niciodată. Dar să nu ne îmbătăm cu apă rece, totuşi nu a promovat România ca destinație turistică, ci e ca și cum s-ar fi filmat un film celebru de la Hollywood într-un studio de filme din București”, a explicat Răzvan Pascu, consultant în turism, pentru Ziare.com.
Răzvan Pascu, expert în turism, afirmă că acțiunile punctuale, cum ar fi promovarea Salinei Turda de către MrBeast, nu sunt suficiente pentru a transforma România într-o destinație turistică de top. Expertul subliniază că este nevoie de o strategie coerentă și continuă la nivel național pentru a dezvolta un brand turistic recunoscut global, având în vedere că România nu dispune în prezent de o identitate turistică unică, așa cum au majoritatea țărilor cu turism dezvoltat.
El propune campanii de marketing integrate, prezență pe canale digitale și promovarea experiențelor autentice, cum ar fi festivaluri tradiționale și gastronomie locală, pentru a atrage un segment divers de turiști. De asemenea, se subliniază importanța colaborărilor cu creatori de conținut internaționali și utilizarea platformelor de social media pentru a crește notorietatea României.
Potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), sosirile în structurile turistice din România au fost în creștere cu 4,8% față de 2023.
În perioada ianuarie-august 2024, cei mai mulți turiști străini cazați în România au provenit din Germania (164.600), Italia (139.900) și Israel (103.700). În aceeași perioadă, 9.396.800 de vizitatori străini au intrat în România, dintre care 3.005.200 din țările Uniunii Europene, iar 81,2% au folosit transportul rutier. În ceea ce privește plecările românilor în străinătate, acestea au totalizat 11.429.700 persoane, majoritatea (72,2%) folosind transportul rutier, iar 27% transportul aerian.
Foto: Instagram MrBeast
Comentarii