Consiliul de Administrație al CNIR a aprobat lansarea licitațiilor pentru loturile montane ale Autostrăzii Unirii
Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere a aprobat, marți, 1 octombrie, lansarea licitațiilor pentru proiectarea și execuția celor patru loturi montane ale Autostrăzii ,,Unirii” A8, secțiunea Sărățeni-Pipirig, cu o lungime totală de 116 km.
Cele patru loturi sunt :
1. Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km)
3.Lotul 2 A Dirău-Grințieș (37,9 km)
4.Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km).
Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B, iar pentru Lotul 1 D de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție). Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027).
Autostrada Unirii este divizată în două porțiuni: autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, inclusiv un pod peste Prut.
Prima, cea care traversează munții, este ceva mai avansată. CNAIR are contracte încheiate pentru secțiunile Leghin – Târgu Neamț și Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, ambele incluse pentru finanțare în Planul Național de Redresare și Reziliență. CNAIR are în derulare licitații pentru alte două tronsoane: Leghin – Pipirig și Miercurea Nirajului – Sărățeni. Celelalte patru tronsoane dintre Sărățeni și Pipirig au fost transferate către CNIR, noua companie de autostrăzi a Ministerului Transporturilor, și urmează să fie lansate la licitație.
CNIR va prelua documentația și va lansa licitațiile pentru Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni. În lungime de 93,2 km, traseul acestui tronson al A8 se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi, începand din zona localității Moțca, tranzitează teritoriile localităților Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipilu Iași si se finalizează în zona localității Ungheni, unde face joncțiunea cu Podul peste Prut. Luna trecută, Consiliul Tehnico Economic al CNAIR a avizat studiul de fezabilitate, iar Agentia pentru Protectia Mediului Iași a emis acordul de mediu.
CNAIR a semnat cu o firmă românească contractul pentru Podul de la Ungheni
CNAIR a încheiat vineri cu compania românească Ness Proiect contractul pentru proiectarea și execuția Podului de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii. Varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă Târgu Mureș – Iași – Ungheni și care va traversa râul Prut pe două poduri paralele cu lungimea de minim 261,2 m.
Cele două poduri vor avea tablier mixt oțel-beton și grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulație). Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 2 ani, din care: 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Valoarea estimată a contractului este de 156,26 milioane de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată prin fonduri europene nerambursabile.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii