Saturday, October 26, 2024
Jurnalism corect


Autostrada Centura București Nord: Chinezii pot începe lucrările pe alți 6,3 km din lotul 3

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 11 august 2024

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pe alți 6,3 km din lotul 3, în lungime de 8,6 km, al Autostrăzii A0 Centura București Nord. 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat, în martie 2023, cu China Civil Engineering contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3, în lungime de 8,6 km, al Autostrăzii A0 Centura București Nord. Valorea înțelegerii este de aproape 400 de milioane de lei, fără TVA.

La solicitarea responsabililor din Ministerul Transporturilor și CNAIR, chinezii s-au concentrat pe aproximativ 2 km, aflați între DN 2 (Afumați) și lotul 2 al A0 Nord, finalizat anul trecut de UMB. Odată cu finalizarea acestei porțiuni vor putea fi deschiși traficului alți 6 km din lotul vecin.

Acum, odată cu emiterea autorizației de construire pentru ceilalți 6,3 km, chinezii vor putea ataca întregul lot. Termenul de execuție este de 1 an și 6 luni. Lotul cuprinde șapte pasaje, dintre care două au lungimi de 318,3 metri, respectiv 466,5 metri.

Acesta ar urma să se conecteze cu lotul 4, în lungime de 4,7 km, din care 1,3 km reprezintă lungimea podului care va fi construit peste lacul Cernica. Lucrările pe această porțiune sunt efectuate de UMB și au fost tărăgănate sub pretextul obținerii acordului de mediu.

Primul și ultimul mare contract pentru constructorii chinezi?

Chiar dacă vor reuși să termine la timp lotul 3 din A0, zilele firmelor de construcții din China pe șantierele statului român par a fi numărate. În anul 2021, la propunerea lui Cătălin Drulă, ministru al transporturilor la acea vreme, Guvernul a adoptat o Ordonanță de urgență care, în principiu, presupune scoaterea de pe piață a constructorilor veniți din această țară, actul normativ nu se aplică licitațiilor unde deja au fost depuse oferte, cum este cazul de față.

Unica variantă pentru aceste societăți să rămână în România ar fi deschiderea unor subsidiare, însă experiența firmelor-mamă nu va fi luată în considerare. Prin urmare, ar avea nevoie de ani de zile pentru a putea concura la marile licitații.

Pe lângă China Civil Engineering, în România se mai află și Sinohydro Corporations, care lucrează la Centura Zalău. Lucrările la cei 5,53 km ar fi trebuit să fie gata încă de anul trecut, însă sunt mult întârziate, dovadă că mitul chinezilor care lucrează repede nu este universal valabil.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW