Saturday, October 26, 2024
Jurnalism corect


Noi informații privind Autostrada Ploiești-Buzău: Blocaj pe porțiunea bulgarilor de la Trace / Avans surprinzător pentru Pizzarotti

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 11 septembrie 2023

Vești proaste legate de Autostrada Ploiești-Buzău. Pentru lotul 3, CNAIR nu a reușit nici până la această oră să încheie contractul de execuție, în condițiile în care mai multe contestații au fost admise de instanță, în vreme ce lucrările pe lotul 2 sunt în mare întârziere. În schimb, o singura surpriză plăcută este oferită de Impresa Pizzarotti. Constructorul italian, care și-a creat un prost renume în România, a crescut ritmul de lucru pe lotul 1, după un început extrem de greoi. 

Autostrada Moldova va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în august 2026. În caz contrar, România va pierde banii europeni.

În acest moment aproape toate loturile finanțate prin PNRR ale Autostrăzii Moldova au constructori, singura excepție fiind lotul 3 al tronsonului Ploiești-Buzău. Grupul UMB Tehnostrade, patronat de Dorinel Umbrărescu, lucrează pe toate cele 10 loturi între Buzău și Pașcani, în vreme Impresa Pizzaroti și asocierea Coni – Trace pe câte un lot din tronsonul Ploiești-Buzău.

Întârzieri majore pe lotul Coni-Trace

Cu toate că lucrările pe lotul 2 ar trebui finalizate în prima parte a anului viitor, suntem încă departe de acest lucru, în condițiile în care avansul obiectivului este de circa 20%.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, sunt probleme majore pe porțiunea de care ar trebui să se ocupe bulgarii de la Trace, însă nici românii de la Coni nu lucrează cum ar trebui.

„Cei doi antreprenori sunt foarte întârziați. Șantierul abia dacă atinge 20% stadiu fizic. Vai și amar este pe sectorul bulgarilor de la Trace (aproximativ 18 km dinspre Buzău). Aproape că am văzut mai multe tractoare pe terenurile agricole de lângă decât utilaje care se mișcă pe autostradă! Progresul la terasamente este aproape inexistent față de ultima noastră filmare din 22 aprilie, iar structurile abia dacă au ieșit din pământ. În ritmul acesta, vom vorbi în curând de reziliere sau de preluarea părții bulgare din contract de către partenerii români. Nu că aceștia ar rupe norii pe cei ~10 km dinspre Mizil, dar măcar nu sunt în vacanță. Pe tronsonul Coni se vede ceva progres dar chiar și așa inaugurarea în 2024 este un vis mult prea frumos și mult prea îndepărtat”, arată Pro Infrastructură.

Surpriza oferită de Pizzarotti

În schimb, italienii de la Impresa Pizzarotti, cei care au avut nevoie de 10 ani pentru a termina 17 km din Autostrada Sebeș – Turda, au reușit să își intre în ritm. Cu toate acestea, este greu de crezut că vor finaliza lucrările până în luna septembrie a anului viitor, așa cum prevede noul termen contractual.

„La terasamente au doi subcontractori puternici, Apolodor și IBB, iar pe partea de structuri partenerii de asociere de la Retter se pare că încep și ei să intre într-un ritm bun după îndelungi dispute legate de proiectarea servită la licitație de CNAIR, prin Consitrans. Îndelungile probleme birocratice și tehnice din teren care, apropo, nu s-au rezolvat în întregime, au adăugat deja 5 luni la termenul de finalizare, împins așadar în septembrie 2024. Luna septembrie este totuși foarte greu de atins, dar o deschidere în decembrie 2024 este încă fezabilă într-un scenariu realist-optimist, dacă italienii reușesc să mențină această mobilizare cum rareori am văzut la ei”, arată Pro Infrastructură.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW