Guvernul a aprobat modernizarea căii ferate Pașcani – Dărmănești
Guvernul a aprobat miercuri, 14 august, indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești, parte a magistralei feroviare București Nord – Suceava – Vicșani. Investiția este estimată la 6,42 miliarde de lei.
Modernizarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești, în lungime de 68,8 km, are drept scop principal creșterea vitezei de deplasare a trenurilor de călători până la 160 km/oră prin mărirea razei curbelor. De asemenea, pe viitor, viteza maximă a trenurilor va putea fi crescută până la 200 km/h, doar prin modificarea rampei supraînălțării acolo unde este cazul).
Linia de cale ferată Pașcani – Dărmănești face parte din rețeaua TEN-T și este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, care preia traficul internațional european de pe cele două coridoare centrale aflate pe teritoriul României și face legătura Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din nord – estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).
Electrificarea liniei Dărmănești – Frontieră, în impas
Autoritățile au în plan și electificarea liniei dintre Dărmănești și frontiera cu Ucraina, în contextul războiului din țara vecină. Investiția, estimată la 200 milioane lei, fără TVA, a fost aprobată de Guvern, însă bate pasul pe loc.
CFR Infrastructură a anulat până în acest moment două licitații lansate în acest sens și prin urmare nu se știe când vor începe primele lucrări. Durata este prevăzută la 12 luni pentru proiectare, respectiv 12 luni pentru execuția lucrărilor.
În această etapă, proiectul cuprinde electrificarea liniei de cale ferată între Dărmănești și Vicșani, inclusiv lucrări conexe, și modernizarea podului de cale ferată peste râul Suceava, din stația Dornești.
Comentarii