Tuesday, May 21, 2024
Jurnalism corect


Zborurile întârziate sau anulate de Wizz Air, pe masa Comisiei Europene. Ministerul Turismului a cerut soluții concrete


Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ștefan Radu Oprea, a purtat discuții cu  Comisarul european pentru Justiție, Didier Reynders, referitoare la protecția consumatorilor români față de întârzierile și anulările zborurilor operate de compania Wizz Air.

Oficialul român a precizat, marți, 25 iulie, că toți românii afectați de calitatea serviciilor companiei Wizz Air pot să beneficieze  de reglementările europene referitoare la drepturile pasagerilor și să se înscrie pe site-ul dedicat https://eccromania.ro/ .

 „I-am cerut sprijin comisarului Reynders în cazul companiei Wizz Air care în ultima vreme înregistrează numeroase întârzieri şi din păcate şi anulări la zborurile pe care le operează din România. Compania nu răspunde pe liniile de telefon dedicate reclamaţiilor clienţilor, nu are persoane de contact în ţară, ceea ce îngrădeşte posibilităţile de intervenţie ale Agenţiei pentru protecţia consumatorului din România”, a scris Ştefan Radu Oprea, pe pagina sa de Facebook.

Ministrul Ștefan Radu Oprea a precizat că a solicitat  inițierea unui mecanism de informare rapidă între institutiile responsabile de protecție consumatorilor și Comisia Europeană, pentru a putea avea răspunsuri urgente, cu termene clare, la problemele care afectează utilizatorii serviciilor Wizz Air  din mai multe state membre.

În ultima perioadă, mai mulți români s-au plâns că au avut întârzieri mai mari de cinci ore la zborurile programate din imp sau chiar au fost anulate pe ultima sută de metri. Mulți dintre ei susțin că s-au văzut în incapacitatea de se caza la hotel, urmare a întârzierii sau anulării zborurile și nu au primit soluții concrete de la compania mai sus menționată.

Wizz Air spune că restituie valoarea biletului în cazul zborurilor întârziate

Pe de altă parte, Wizz Air menționează că unele perturbări ale zborurile au fost cauzate de condiţii meteo, greve ale personalului aeroportuar sau ale controlorilor de trafic aerian, bird strikes, probleme de handling cu bagajele sau lipsa de personal la nivelul agenţilor de handling, probleme în fluxul de verificare de securitate sau verificările tehnice neplanificate, blocaje operaţionale etc.

În momentul când apare o situaţie neprevăzută, fie de natură subiectivă, fie obiectivă, Wizz Air face întotdeauna eforturi pentru a limita întârzierile şi pentru a evita anularea unui zbor. Întârzierea sau anularea oricărui zbor este ultima decizie luată după ce toate eforturile posibile au fost depuse pentru operarea normală a zborului respectiv.  În cazul întârzierilor care au rezultat într-o aşteptare de peste cinci ore, pasagerii au posibilitatea, prin intermediul call center-ului, să solicite reprogramarea zborului, în limita locurilor disponibile, să primească rambursarea a 120% din tariful iniţial achitat, sub formă de WIZZ credit pentru rezervările viitoare sau să le fie rambursată valoarea integrală a biletului”, au transmis reprezentanții Wizz Air, potrivit news.ro.

Sursă foto: Facebook 

 

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW