Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Vor fi deschiși primii kilometri ai Drumului Expres Craiova – Pitești până la finalul anului? Răspunsul oficialului responsabil din Ministerul Transporturilor

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 13 august 2021

În urma vizitei pe care a realizat-o, vineri, 13 august, pe șantierul tronsonului Robănești – Balș – Valea Mare (40 km) al Drumului Expres Craiova – Pitești, secretarul de stat Horațiu Cosma, responsabil pe zona rutieră în Ministerul Transporturilor, a dat asigurări că lucrările sunt în grafic pentru a fi finalizate în acest an.

Potrivit informațiilor oferite de Horațiu Cosma, mâna dreaptă a ministrului Cătălin Drulă,  constructorul român UMB muncește cu 1.700 de oameni în fiecare colț al șantierului.

Peste 200 de muncitori sunt mobilizați pentru finalizarea podului peste Olt de la Slatina, cu o lungime de 1,7 km, care este și punctul cel mai dificil al întregii lucrări.

În plus, oficialul a precizat că ritmul zilnic de așterne a asfaltului este de circa 2.000 – 3.000 tone iar pe circa 30 km dintre cei 40 km ai tronsonului a mai rămas de așternut doar stratul de uzură.

Lucrările la tronsonul 1 bat pasul pe loc

Drumul Expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 121,115 km și este împărțit în patru tronsoane.

În prezent, pe tronsonul 1 Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, italienii de la Tirrena Scavi sunt foarte slab mobilizați în teren, cu toate că în acest an autoritățile au rezolvat toate problemele birocratice. Conform estimărilor CNAIR, stadiul lucrărilor a ajuns abia la 30,36%.

Cel mai avansat este tronsonul 2 Robănești – Balș – Valea Mare, unde constructorul român UMB a depășit stadiul de 86%, existând șanse reale ca circulația pe cei aproximativ 40 km să fie deschisă până la finalul anului, așa cum s-au angajat șefii de la drumuri.

Pe tronsonul 3 Valea Mare – Colonești, aceeași firmă românească a început în forță lucrările, mai devreme decât era programat, însă nu există raportări privind progresul.

Tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești este singurul pentru construcția căruia CNAIR nu a încheiat contractul. Recent, firma UMB a fost desemnată câștigătoare pentru a treia oară la licitație, însă foarte probabil China Railway va contesta din nou.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW