Vlad Pascu nu va fi judecat pentru omor calificat. Câți ani de închisoare riscă autorul tragediei de la 2 Mai
Judecătoria Mangalia a respins joi, 4 aprilie, cererea familiilor celor doi tineri morți în accidentul produs de Vlad Pascu de schimbare a încadrării juridice în omor calificat, a transmis avocatul familiei Robertei, Adrian Cuculis.
Părinții studenților uciși în accident au cerut instanței ca Vlad Pascu să fie acuzat nu de ucidere din culpă, ci de omor calificat, infracțiune care se pedepsește cu detențiune pe viață sau închisoare de la 15 la 25 de ani.
Vlad Pascu a fost trimis în judecată în luna octombrie pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă, părăsirea locului accidentului şi conducerea unui vehicul sub influenţa substanţelor psihoactive, iar la termenul din 14 martie a fost admisă solicitarea lui Vlad Pascu de judecare în procedură simplificată, prin care pedeapsa este redusă cu o treime.
Pentru uciderea din culpă a două victime, Codul Penal prevede o pedeapsă cuprinsă între 3 ani și 10 ani şi 6 luni de închisoare, iar redusă cu o treime înseamnă între 2 ani și 7 ani de închisoare.
„Evident, aveai cumva prefigurată ideea aceasta de a-l păstra pe aceeaşi procedură. Ştim foarte bine că fapta până la zece ani şi şase luni va avea limitele reduse cu o treime din pedeapsa respectivă. Se vor audia la următorul termen martori, se vor audia părţile vătămate, respectiv părţile civile, cele care au rămas înviaţă ca şi părţi vătămate şi data viitoare va fi ultimul termen de judecată (…) Sunt patru infracţiuni: ucidere din culpă, vătămare corporală, fugă de la locul accidentului şi conducere sub influenţa a patru substanţe interzise, iar dosarul 2 Mai avem certitudinea că se va termina pe 18 aprilie, când va fi termenul final”, a declarat Adrian Cuculis, conform News.ro.
Avocatul lui Pascu: Participanţii la trafic circulau neregulamentar. E culpă comună
Apărătorul lui Vlad Pascu, avocatul Adrian Bendeac, a declarat, la ieșirea din sala de judecată, că victimele accidentului de la 2 Mai circulau neregulamentar, astfel că „este o vină comună”.
„În raportul de expertiză auto sunt concluziile tuturor experţilor, în sensul în care participanţii la trafic au creat o stare de pericol pasiv în sensul în care se deplasau neregulamentar. E o culpă comună”, a afirmat Adrian Bendeac.
Foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii