Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Undă verde pentru semnarea contractului de lucrări la lotul Chețani – Câmpia Turzii. CNSC a respins contestația Selina

By Matthew Garvey , in Stirile zilei , at 13 septembrie 2022 Etichete: , , , , ,

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins marți, 13 septembrie, contestația unei asocieri de firme din grupul Selina și a obligat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) să semneze contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor din lotul Chețani – Câmpia Turzii, parte a Autostrăzii Transilvania, cu Strabag-Geiger.

CNSC a respins pe fond contestația asocierii Drum Asfalt – Trameco, din grupul Selina. Asociația Pro-Infrastructura susține că grupul Selina „a tras de timp” și a depus contestația la CNSC chiar dacă șansele de reușită erau „foarte, foarte reduse”.

Solicităm constructorilor și oficialilor CNAIR să întreprindă de urgență procedurile de semnare a contractului, emiterea ordinului de începere și mobilizarea în teren, Strabag-Geiger având puterea de a finaliza șantierul la sfârșitul lui 2023, sectorul acesta al Autostrăzii A3 fiind practic la ei în curte”, potrivit unei postări pe Facebook a Asociației Pro Infrastructura.

CNAIR a desemnat pe 8 august asocierea dintre Strabag și Geiger câștigătoarea licitației pentru continuarea lucrărilor la lotul Chețani – Câmpia Turzii, în lungime de 15,7 km. Valoarea ofertei este de 420 milioane lei fără TVA. Pentru proiectare constructorul ar urma să aibă la dispoziție 3 luni, în vreme ce 18 luni sunt prevăzute pentru execuția lucrărilor.

Decizia survine după ce inițial CNAIR desemnase câștigătoare oferta grupului Selina, patronat de controversatul afacerist, Beniamin Rus, însă Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis contestația depusă de asocierea Strabag – Geiger.

Una dintre firmele grupului Selina, Trameco, parte a asocierii înscrise la această licitație, a fost sancționată în acest an de CNAIR cu certificat negativ prin care i se interzice participarea la alte proceduri de achiziție organizate de instituții publice timp de 3 ani și rezilierea contractului pentru construirea lotului Biharia – Chiribiș din Autostrada Transilvania, după ce a condiționat demararea lucrărilor de creșterea prețului cu peste 50%.

În prezent, avansul lucrărilor pe acest lot este blocat la aproape 40%, după ce, la inițiativa lui Cătălin Drulă, CNAIR a reziliat pe 11 martie 2021 contractul încheiat în anul 2015 cu compania românească Straco, aflată în insolvență și care abandonase șantierul.

Termenul inițial era de 4 luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuție. Cu alte cuvinte, lucrările ar fi trebuit finalizate încă din anul 2017. Abia pe 18 septembrie 2020 a fost dat în trafic nodul rutier Chețani (1,3 km) din acest lot, acesta asigurând descărcarea de pe lotul vecin Iernut – Chețani.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *