Trei ofertanți, printre care și Umbrărescu, la licitația pentru primul lot al autostrăzii Pașcani – Suceava
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit trei oferte la licitația pentru proiectarea și execuția primului lot al autostrăzii Pașcani – Suceava, parte din Autostrada Moldova.
Este vorba despre grupul UMB Tehnostrade, patronat de Dorinel Umrbrăresc, puternica firmă italiană WeBuild, cea care a preluat în România activitatea Astaldi, și o asociere condusă de Danlin XXL, firmă patronată de Dan Amurăriţei, despre care presa locală a scris că este apropiat de fostul președintele al CJ Neamț, Ionel Arsene.
Contractul, cu o valoare de maximum 3,88 miliarde lei, fără TVA, prevede proiectarea și execuția acestui lot (33 km) în 2 ani și 6 luni (6 luni proiectare și 2 ani execuție).
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– un viaduct (peste DJ208 și CF517), în lungime de 1.049,8 m;
– un viaduct (peste râul Ruja), în lungime de 604,6 m;
– un pasaj (peste pârâul Pulpa, DJ 208S și CF 500), în lungime de 868 m.
– patru parcări de scurtă durată,
– două spații de servicii.
De asemenea, vor fi construite trei noduri rutiere:
– Nodul Tătăruși – Heci, la intersecția cu DJ2 08F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi),
– Nodul Dolhasca, la conexiunea cu DJ208I (Siliștea Nouă – Budeni),
– Nodul Roșcani, care va asigura accesul pe și din autostradă.
Atăt în cadrul spațiilor de servicii, cât și în cadrul parcărilor de scurtă durată se va asigura infrastructura necesară pentru construcția viitoare a unui număr de minimum opt stații de încărcare pentru autoturismele electrice.
Doar „Cocoașa” de la Focșani, sigură de deschidere în 2024
Cu o lungime totală de aproximativ 450 km, Autostrada Moldova ar trebui să asigure legătura rutieră între Muntenia și Moldova. La această oră se circulă pe doar 16 km de autostradă, pe Varianta de Ocolire Bacău. În plus aproximativ 320 km, între Ploiești și Pașcani, se află în diferite stadii de execuție, în baza unor contracte finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Conform termenelor inițial, loturile 1 și 2 de pe tronsonul Ploiești – Buzău, respectiv 1 și 4 de pe tronsonul Buzău – Focșani, ar fi trebuit să fie gata până la finele acestui an. Cu toate acestea, după toate probabilitățile, cel din urmă, așa-numita „Cocoașă” de la Focșani, în lungime de aproape 11 km, va fi dat în folosință. Responsabilii din Ministerul Transporturilor speră ca în următoarele două luni să fie gata de deschidere și loturile 2 și 3 de pe tronsonul Buzău – Focșani, construite de UMB Tehnostrade, însă în acest moment nu există nicio certitudine că acest lucru se va și întâmpla.
Anul viitor ar trebui ca UMB Tehnostrade să finalizeze toate cele șase loturi dintre Focșani și Pașcani, la care lucrările se află în faze incipiente. Prin urmare, deși constructorul băcăuan își va muta „armata” de muncitori de pe loturile ce vor fi gata în lunile următoare, nu va putea fi gata la timp cu toate aceste porțiuni. Totuși, șefii din Ministerul Transporturilor au început să menționeze în declarațiile publice anul 2026 ca termen de finalizare, astfel că deja se conturează ipoteza unor amânări.
Autostrada continuă cu alte două secțiuni, în lungime totală de aproape 120 km: Pașcani – Suceava și Suceava – Siret. Aceste două porțiuni au fost întârziate din cauza problemelor cu realizarea documentației tehnice, iar autoritățile le-au inclus spre finanțare în Programul Transport 2021 – 2027.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii