SURSE Primăria Capitalei va semna cu Swietelsky contractul pentru modernizarea liniilor de tramvai 55 și 14
Primăria Capitalei va încheia cu Asocierea Swietelsky Construct – Urban Profile Grele contractul pentru modernizarea liniilor de tramvai pe un tronson în lungime de aproximativ 3 km, parte a liniilor 55 și 14, potrivit informațiilor obținute de Mainnews.ro.
Valoarea înțelegerii este de 105 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată în cea mai mare parte din fonduri europene nerambusarbile. Durata de execuţie este de 18 luni, din care maxim şase luni pentru prestarea serviciilor de proiectare, obţinerea tuturor avizelor şi acordurilor şi avizarea proiectului şi maxim 12 luni pentru execuţia lucrărilor şi asistenţă tehnică din partea proiectantului de la data emiterii Ordinului administrativ de începere.
Contractul presupune reabilitarea sistemului rutier pe Bulevardul Pache Protopopescu şi Strada Traian; pe Bulevardul Ferdinand I între Şoseaua Mihai Bravu şi Strada Traian; pe Strada Dristorului între Bulevardul Camil Ressu şi Strada Baba Novac.
Mită și întârzieri
Swietelsky a fost implicată în România într-un imens dosar penal de corupție. Firma austriacă a fost acuzată și în cele din urmă găsită vinovată că a dat 20 milioane de euro sub formă de mită mai multor oficiali pentru derularea contractului de modernizare a căii ferate Cernavodă – Constanța.
Cei mai mulți bani au ajuns la fostul ministru al finanțelor, Sebastian Vlădescu, condamnat definitiv de Înalta Curte de Casație și Justiție la condamnat definitiv la 7 ani și 4 luni de închisoare. Tot în același dosar a fost condamnat 6 ani de închisoare și fostul director al Eximbank, Mircea Ionuț Costea, cumnatul lui Mircea Geoană.
Nici în ceea ce privește reputația pe șantierele din Capitală Swietelsky nu stă prea bine. Firma din Austria a avut de modernizat un tronson în lungime de 1,1 km de linie dublă de tramvai, situat pe Bulevardul Doina Cornea. Contractul a fost încheiat în decembrie 2020, iar lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în termen de 1 an. Lucrările aici au avansat extrem de greoi, iar în cele din urmă porțiunea a fost redată în folosință în octombrie 2022, cu 10 luni întârziere.
50 km de linie de tramvai modernizată – obiectivul Primăriei Capitalei
Primăria Capitalei mai are în derulare o singură licitație în cadrul proiectului de modernizare a 50 km de linie de tramvai. Acest ultim contract presupune modernizarea a 18 km cale dublă de rulare pe care circulă liniile 40, 27, 19, 36, 23, pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan. Câștigătoare a fost desemnată firma Porr Construct, însă decizia a fost contestată de către UTI Construction, o firmă cotrolată de controversatul afacerist Tiberiu Urdăreanu.
PMB a încheiat contracte și pentru alte 11 loturi, care presupun modernizarea liniilor pe care circulă tramvaiele 3, 5, 14, 16, 23, 24, 27, 36, 45 și 46. Șantierul liniei 5 este singurul deschis în acest moment, iar lucrările ar putea fi finalizate încă din acest an.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii