Wednesday, July 8, 2020
Jurnalism corect


Studiu: Şapte din zece angajaţi români îşi doresc să continue să lucreze în continuare de acasă

By Raluca Ionescu-Heroiu , in Stirile zilei , at 4 mai 2020 Etichete: ,

Teoretic din data de 15 martie românii ar trebui să-și reia ușor activitatea de zi cu zi și să revină la muncă. Un studiu făcut de o companie de consultanță arată că șapte din zece angajați români își doresc să muncească în continuare de acasă și după relaxarea restricțiilor.

„7 din 10 angajaţi români îşi doresc să continue să lucreze o bună parte din timp de acasă şi după relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului şi ieşirea din starea de urgenţă, arată datele Colliers International. Dintre aceştia, 60% cred că lucrul la distanţă ar fi util cel puţin 1-2 zile pe săptămână, iar 10% ar vrea să lucreze chiar 3-4 zile de acasă în perioada următoare”, arată compania de consultanţă într-un comunicat.

Citește și Studiu: Coronavirusul se răspândește alarmant în birourile open space

Un studiu al Colliers International arată că este de aşteptat ca unele companii să continue să aplice politici de lucru de la distanţă pe o perioadă mai îndelungată, chiar și după ridicarea stării de urgență.

„Totodată, este de aşteptat ca unele companii să continue să aplice politici de lucru de la distanţă pe o perioadă mai îndelungată, cel puţin pentru angajaţii care au copii, în contextul suspendării activităţii unităţilor de învăţământ până în toamnă”, mai arată compania.

Același studiu arată că un sfert dintre angajaţi se aşteaptă să revină la birou în luna mai.

„Distanţarea socială ar putea fi menţinută pe perioade mai extinse, ceea ce poate însemna un mix între munca de la birou şi cea de acasă la scară mai largă. Adaptarea şi acţiunile rapide sunt cuvintele cheie în aceste zilele, dar şi preocuparea pentru sănătatea oamenilor şi a afacerilor sunt esenţiale. De la începutul pandemiei, la Colliers am pornit acest proces cu un lucru clar în minte, anume că trebuie să acţionăm imediat, cu soluţii inovatoare, ţinând cont că proprietarii şi chiriaşii din clădirile de birouri au nevoie să recalibreze serviciile în această perioadă, dar şi mai departe”, spune Andrei Voica, director Project Management and Workplace Consultancy, Office Advisory la Colliers International.

În cazul companiilor care vor chema angajații să lucreze de la birou, acestea trebuie să implementeze niște măsuri de prevenție.

„Printre măsurile care pot fi implementate de companii, pentru a-şi pregăti birourile pentru revenirea angajaţilor, se numără rotirea birourilor din spaţiile deschise astfel încât aceştia să nu stea faţă în faţă şi direcţionarea echipei către spaţii alternative de lucru din birou. Totodată, în recepţii pot fi instalate bariere temporare de plastic transparent, pentru a separa vizitatorii de biroul de recepţie, iar în birouri pot fi instalate partiţii înalte între birourile care se află faţă în faţă. Nu în ultimul rând, în sălile de conferinţe, după îndepărtarea unui număr de scaune, pot fi aplicate marcaje cu bandă pe pardoseală pentru a indica distanţa de siguranţă de doi metri între scaune”, recomandă consultanţii Colliers International.

Colliers International estimează că toate clădirile medii şi mari vor avea de implementat un set riguros de măsuri pentru protecția angajaților.

”Odată întorşi la birou, angajaţii vor trebui să se obişnuiască cu toate aceste noi reguli de igienă şi siguranţă, care, foarte probabil, vor rămâne în vigoare mai mult timp. Estimăm că toate clădirile medii şi mari vor avea de implementat un set riguros de măsuri pe care le recomandăm în această perioadă. Este vorba despre noi reguli de circulaţie cu lifturile şi pe scări, precum şi privind accesul în spaţiile desemnate pentru masa de prânz sau privind nivelul de echipament de protecţie minim impus pentru accesarea clădirii. În funcţie de criteriile de risc, chiriaşii pot fi întâmpinaţi de porţi pentru dezinfecţie, camere de termoviziune pentru măsurarea temperaturii sau covoraşe impregnate cu soluţie dezinfectantă pentru fiecare cale de acces”, spune Alexandru Atanasiu, associate director, Real Estate Management Services la Colliers International.

sursa foto: opiniatimisoarei.ro

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW