STB modernizează liniile 40 și 55 de tramvai din Capitală
Societatea de Transport București (STB SA) a anunțat marți, 3 mai, că a realizat studiile de fezabilitate care au stat la baza aprobării proiectelor de modernizare a liniilor 40 și 55 în ședința Consiliului General al Municipiului București din 28 aprilie.
Astfel, pentru linia 40, este vizată refacerea căii de rulare pe Bulevardul Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918 (tronsonul dintre FAUR și Bulevardul Basarabia), Bulevardul Basarabia, Calea Călărașilor, Bulevardul Corneliu Coposu și terminalul de la Complex Titan.
„De asemenea, se vor moderniza și traseele de acces (Bulevardul Theodor Pallady, între Bulevardul 1 Decembrie și Bulevardul Nicolae Grigorescu, Bulevardul Camil Ressu, Calea Dudești – de la intersecția cu Bulevardul Mihai Bravu până la depoul Dudești) și retragere (Strada Ziduri Moși, Șoseaua Pantelimon – de la Strada Ion Heliade Rădulescu până la Bulevardul Ferdinand, Bulevardul Ferdinand – de la intersecția cu Șoseaua Pantelimon până la Bulevardul Mihai Bravu, Calea Dudești – de la depoul Dudești, până la intersecția cu Calea Vitan, Calea Vitan, Bulevardul Octavian Goga până la intersecția cu Strada Nerva Traian, Strada Nerva Traian, Bulevardul Gheorge Șincai, Calea Șerban Vodă până la intersecția cu Șoseaua Viilor)”, precizează STB.
În ce privește linia 55, sunt vizate tronsoanele rămase cu linii vechi, tronsonul Iancului – Pantelimon fiind deja modernizat.
„Este vorba de Bulevardul Pache Protopopescu și Strada Traian, fiind inclus în proiect și tronsonul dintre Strada Traian și Bulevardul Ferdinand I, în zona intersecției de la Foișorul de Foc. Proiectul prevede și modernizarea rețelei de troleibuz în zonele respective prin înlocuirea mai multor schimbătoare și elemente ale rețelei care limitau viteza de circulație, ceea ce va duce la creșterea eficienței circulației troleibuzelor din zonă”, explică sursa citată.
Pe aceste trasee, STB SA va circula cu noile tramvaie care vor intra etapizat în circulație începând cu luna august 2022.
STB punctează că, în total, lucrările vizează 19,9 km cale dublă de rulare (1,9 kmcd linia 55, 9,5 kmcd reprezintă traseul de bază al liniei 40 la care se adaugă traseele de acces și retragere ale liniei 40, adică încă 8,5 kmcd).
„În plus față de modernizarea căii de rulare (care include și peroanele și linia aeriană de contact), se vor moderniza echipamentele electrice din substațiile de tracțiune electrică Titan, Policolor, Nicolae Grigorescu, Traian, Șerban Vodă, precum și cablurile de curent continuu (cu exceptia substației Șerban Vodă).
Valoarea totală estimată a modernizărilor pe cele două proiecte este de 1,202 miliarde lei cu TVA (linia 40 – 1,091 miliarde lei cu TVA și linia 55 – 0,111 miliarde lei cu TVA). Urmează ca municipalitatea să identifice finanțarea, surse posibile fiind prin Programul Operațional Regional 2014-2020 sau PNRR”, se mai arată în comunicat.
Lucrările la modernizarea liniei de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea, aproape de final
La rândul său, Primăria Municipiului Bucureşti transmite că lucrările la modernizarea liniei de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea se apropie de final. Acestea sunt finalizate în proporție de 85%. Primăria Capitalei a detaliat ce lucrări au fost făcute:
„Lucrările la proiectul ”Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV” se desfășoară în ritm alert, fiind executate în proporție de aproximativ 85%.
Proiectul vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe fostul Bd. Vasile Milea, transformat în Bd. Doinea Cornea și Bd. General Paul Teodorescu, pe care circulă tramvaiele 1 și 10, pe tronsonul cuprins între Bd. Timișoara și accesul în benzinăria OMV dinspre Pasajul suprateran Basarab.
Au fost realizate lucrări de înlocuire a șinelor de tramvai, lucrări aferente sistemului de iluminat și rețelei de contact, precum și lucrări la suprastructură.
În prezent, se lucrează la finalizarea ultimului tronson de șină și realizarea rețelei de contact, în paralel cu alte lucrări aferente proiectului.
De asemenea, a început și realizarea ultimei secțiuni la noua cale de rulare în intersecția cu bulevardul Iuliu Maniu, STB SA urmând a remonta gardurile de protecție, în prima etapă între OMV și bulevardul Iuliu Maniu”, a anunțat PMB.
100 de tramvaie noi, produse în Arad
Primăria Capitalei a încheiat, pe 11 mai, cu firma arădeană Astra Vagoane, contractul pentru achiziția a 100 de tramvaie din gama de 36 metri. Valoarea înțelegerii este de 840,8 milioane lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și bugetul municipalității.
Tramvaiele vor avea podea 100% coborâtă, cinci uși duble și vor fi dotate cu aer condiționat. Garanția tramvaielor este full warranty de minimum 5 ani sau 300.000 km. Capacitatea de transport va fi de maximum 220 de călători, din care 56 pe scaune.
Primul tramvai ar urma să fie livrat în termen de 15 luni de la semnarea contractului, apoi câte patru vehicule vor fi livrate lunar până la finalizarea contractului. Cele 100 de tramvaie vor intra în traseu pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55.
Foto: Societatea de Transport București – STB SA/ Facebook
Comentarii
… [Trackback]
[…] Information to that Topic: mainnews.ro/stb-modernizeaza-liniile-40-si-55-de-tramvai-din-capitala/ […]
… [Trackback]
[…] Find More here on that Topic: mainnews.ro/stb-modernizeaza-liniile-40-si-55-de-tramvai-din-capitala/ […]
… [Trackback]
[…] Here you can find 79395 additional Info to that Topic: mainnews.ro/stb-modernizeaza-liniile-40-si-55-de-tramvai-din-capitala/ […]
… [Trackback]
[…] Read More here to that Topic: mainnews.ro/stb-modernizeaza-liniile-40-si-55-de-tramvai-din-capitala/ […]