Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Sorin Grindeanu, acuzat că vrea să slăbească legislația în domeniul siguranței rutiere

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 11 ianuarie 2022

Un grup de parlamentari USR, în frunte cu Cătălin Drulă, acuză Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu că pregătește relaxarea legislației în domeniul siguranței rutiere. 

În ultimii cinci ani, peste 10.000 de persoane și-au pierdut viața sau au fost grav rănite în accidente rutiere iar numai în anul 2020, aproape 10% dintre victimele accidentelor rutiere din întreaga Uniune Europeană au fost în România. Raportat la un indicator de 1 milion de locuitori, România conduce detașat acest clasament al morții cu 85 de decese, pe locul al doilea în 2020 situându-se Letonia cu 73 de victime / 1 milion de locuitori. La mare distanță este Suedia, de exemplu, cu mai puțin de 20 de victime / 1 milion de cetățeni.

Ministerul Transporturilor, acuzat că vrea să slăbească legislația

Ministerul Transporturilor a publicat, pe 30 decembrie, un proiect de Ordonanță de Urgență pentru modificarea și completarea Legii privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră.

Propunerea de act normativ este criticată aspru de reprezentanții USRR, care îi solicită ministrului Sorin Grindeanu să nu promoveze această Ordonanță în Guvern.

Printre chestiunile semnalate de reprezentanții USR se numără:

– Angajații ARR nu mai vor fi obligați sa participe la cursuri de perfecționare o dată la 2 ani. În prezent, aceștia își pierd calitatea de auditori dacă nu participă la cursuri.

– Dispare obligația poliției de a notifica ARR în caz de accident mortal și obligativitatea ARR de a face inspecție de siguranță în cel mult 90 de zile în acel punct periculos, precum și revenirea ulterioară în acele puncte a personalului ARR pentru a verifica că măsurile de siguranță propuse au fost executate de administratorul drumului.

– Inspecția de siguranță periodică pe rețeaua rutieră existentă se va face din 3 în 3 ani, nu din 2 în 2 cum e acum, și nu mai trebuie respectată o listă cadru de verificare a elementelor de siguranță.

– ARR actualizează clasificarea tronsoanelor de drum pe categorii de siguranţă rutieră o dată la 5 ani (acum e la 3 ani). Astfel, prima clasificare va avea lor cel târziu în 2024, deși conform legislației în vigoare trebuia deja să o facă cel puțin pe prima.

– Este eliminată evaluarea de impact asupra siguranței rutiere din studiul de fezabilitate al unui proiect de infrastructură, ea trecând doar la nivelul studiului de pre-fezabilitate. Pentru majoritatea proiectelor CNAIR (cele incluse în Masterplanul de Transport) nu se mai face pre-fezabilitatea proiectului (e considerată realizată prin includerea în Masterplan), ci direct studiul de fezabilitate. Cu alte cuvinte, se elimină aproape complet obligativitatea acestei evaluări de impact a proiectului asupra siguranței rutiere.

– Dispare planificarea anuală în cazul inspecțiilor de siguranță, practic ARR le va face după bunul plac.

Sursa foto: Inquam Photos / Cornel Putan

 

Comentarii


  • Wow, incredible weblog structure! How long have
    you been running a blog for? you made running a blog look easy.
    The overall glance of your website is excellent, let alone the content material!
    You can see similar here ecommerce

  • … [Trackback]

    […] Read More on that Topic: mainnews.ro/sorin-grindeanu-acuzat-ca-vrea-sa-slabeasca-legislatia-in-domeniul-sigurantei-rutiere/ […]

Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW