Sistemul informatic pentru emiterea actelor de stare civilă, extins în alte şapte judeţe
Începând de miercuri, Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC va fi extins la nivelul altor şapte municipii reşedinţă de judeţ şi în alte 26 de unităţi administrativ-teritoriale, relatează Agerpres.
„Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, cu sprijinul Direcţiilor Judeţene de Evidenţă a Persoanelor din judeţele Bistriţa-Năsăud, Buzău, Mureş, Neamţ, Sălaj, Vaslui şi Vrancea, precum şi al direcţiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate, a realizat extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă la nivelul municipiilor reşedinţă de judeţ Bistriţa, Buzău, Focşani, Târgu-Mureş, Piatra-Neamţ, Vaslui şi Zalău”, precizează MAI.
În ceea ce privește obținerea certificatului de naștere sau deces, cetățeanul/aparținătorul poate solicita eliberarea acestuia în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular securizat.
Totodată, prin prisma activităților întreprinse, extinderea S.I.I.E.A.S.C, s-a realizat și la nivelul următoarelor unități administrativ-teritoriale, după cum urmează:
Județul Bihor: Aleșd, Beiuș, Marghita, Valea lui Mihai;
Județul Călărași: Oltenița și Budești;
Județul Constanța: Castelu, Comana, Cumpăna, Murfatlar, Poarta Albă, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Bălcescu, Eforie, Istria, Peștera, Hârșova, 23 August, Crucea, Chirnogeni, Ovidiu, Aliman, Bărăganu, Ion Corvin, Cuza Vodă;
Județul Gorj: Turcinești;
Conform sursei citate, având în vedere că extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unități administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.
În prezent, pentru a obține un certificat de stare civila naștere sau deces, persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului/aparținătorului.
Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.
Sursa foto: Inquam Photos / Dan-George Porcuțan
Comentarii