Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

S-a lansat licitația pentru drumul care va lega Uzina Ford de Drumul Expres Craiova – Pitești

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 6 august 2021

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat, vineri, 6 august, licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare construirii drumului de legătură între Uzina de Automobile Ford din Craiova și tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești.

Construirea Drumului Expres Craiova – Pitești a fost solicitată în repetate rânduri de conducerea Uzinei Ford, unul dintre marii contribuabili la bugetul de stat, pentru facilitarea exportului de automobile în statele din vestul Europei.

Întrevedere între președintele Ford România, Josephine Payne, și ministrul transporturilor, Cătălin Drulă – 17 iunie 2021

Când ar urma să fie gata documentația

În caietul de sarcini, CNAIR a prevăzut ca termen, de la emiterea ordinului de începere, 3 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate și 2 luni pentru proiectul tehnic al drumului. Totodată, viitorul contract, a cărui valoare este estimată la 1,2 milioane lei fără TVA, va fi inclusă asistența tehnică pe tot parcursul derulării lucrărilor și a perioadei de garanție.

Sursa: Facebook / Cătălin Drulă

Lucrările la tronsonul 1 bat pasul pe loc

Drumul Expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 121,115 km și este împărțit în patru tronsoane.

În prezent, pe tronsonul 1 Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, italienii de la Tirrena Scavi sunt foarte slab mobilizați în teren, cu toate că în acest an autoritățile au rezolvat toate problemele birocratice. Conform estimărilor CNAIR, stadiul lucrărilor a ajuns abia la 22,89%.

Cel mai avansat este tronsonul 2 Robănești – Balș – Valea Mare, unde constructorul român UMB a depășit stadiul de 80%, existând șanse reale ca circulația pe cei aproximativ 40 km să fie deschisă până la finalul anului, așa cum s-au angajat șefii de la drumuri.

Pe tronsonul 3 Valea Mare – Colonești, aceeași firmă românească a început în forță lucrările, mai devreme decât era programat, însă nu există raportări privind progresul.

Tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești este singurul pentru construcția căruia CNAIR nu a încheiat contractul. Recent, firma UMB a fost desemnată câștigătoare pentru a treia oară la licitație, însă foarte probabil China Railway va contesta din nou.

Sursa foto: Inquam Photos / Adel Al-Haddad

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *