Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Ritm excelent de lucru pe șantierul primei secțiuni a Autostrăzii Sibiu – Pitești. La șase luni de la începerea lucrărilor avansul a depășit 25%

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 8 octombrie 2020 Etichete: , ,

Mobilizare excelentă a austriecilor de la Porr Construct pe secțiunea 1 Sibiu – Boița (13,17 km), parte a Autostrăzii Sibiu – Pitești. La doar șase luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor avansul a depășit 25%, în vreme ce lucrările erau programate să se finalizeze în anul 2023.

„Stadiul fizic al șantierului pentru construcția lotului Sibiu – Boița, Parte a autostrăzii Sibiu – Pitești, a ajuns la peste 25%, în avans față de programul asumat de constructor.

Se lucrează pe toate tronsoanele atât la terasamente și umpluturi cât și la structuri. Cele mai multe utilaje sunt concentrate în zona văii Tălmaciului unde se sapă două debleuri mari și se ridică cel mai mare viaduct de pe acest lot”, a transmis Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.

Autostrada Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean. Secțiunea 1 este contractată cu firma austriacă Porr Construct. Pe secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km) a fost semnat contractul pentru proiectare și execuție cu italienii de la Astaldi.

În următoarea perioadă urmează să fie anunțat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km), favorită fiind firma China Railway.

În ceea ce privește secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km), CNAIR a anulat licitațiile pentru realizare unor studii geotehnice suplimentare. Oficialii din compania de drumuri au declarat că intenționează să lanseze direct licitația pentru proiectare și execuție.

Secțiunea 1 (13.170 km Sibiu – Boița)

– Constructor: Porr Construct SRL

– Valoarea ofertată: 612,647,863.38 lei fără TVA

– Sursa de finanțare: POIM în cofinanțare cu bugetul de stat al României

– Data semnării contractului: 14 Aprilie 2019

– Durata contractului: 168 luni din care 12 luni perioada de proiectare, 36 luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor

– Stadiul lucrărilor: 25%

Secțiunea 5 (30.350 Km Curtea de Argeș – Pitești)

– Constructor: Astaldi SpA

– Valoarea ofertată: 1,710,277,069.34 lei fără TVA

– Sursa de finanțare: POIM în cofinanțare cu bugetul de stat al României

– Data semnării contractului: 11 mai 2020

– Durata contractului: 180 luni din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor

– Stadiul lucrărilor: 0% (nu a fost finalizată proiectarea)

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *