Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


Recomandările reprezentanților „Aeroporturi București” pentru călătoriile cu avionul în perioada următoare

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 12 iulie 2023 Etichete: ,

În contextul creşterii traficului aerian în lunile iulie şi august, Compania Aeroporturi Bucureşti a publicat mai multe recomandări pentru pasageri. Printre acestea se numără efectuarea check-in-ului online, să se prezinte la aeroport cu 3 ore înainte de zbor şi să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare. 

Recomandările CNAB:

  • să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, menţinând contactul cu operatorul aerian;
  • întotdeauna, atunci când îşi achiziţionează un bilet de avion, să lase datele de contact pentru a putea primi informaţii de la compania aeriană în cazul oricăror modificări.
  • să efectueze check-in online, de acasă, pentru a economisi timp şi, în unele cazuri, chiar bani.
  • să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului”, se arată în comunicat.
  • să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală; în lipsa acestuia dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghişee.

Fără obiecte de valoare în bagajul de cală

De asemenea, călătorii sunt îndemnați să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare sau bani, acestea putând fi transportate în bagajul de mână. În anul 2012, Vasile Turcu, acționar al clubului Dinamo la vreme respectivă, a rămas fără ceasuri în valoare de peste 100.000 euro, după ce valiza în care se aflau acestea, lăsată la cală, i-a fost rătăcită.

„Companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate şi depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasageruluii sau în bagajul de mână”, a precizat sursa citată.

„Aeroporturi Bucureşti” recomandă pasagerilor să se informeze asupra drepturilor pe care aceştia le au, inclusiv asupra compensaţiilor pe care le pot primi şi situaţiilor în care acestea pot fi acordate.

Totodată, pasagerii sunt îndemnaţă să apeleze la reprezentanţii companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informaţii şi, în caz de întârzieri/anulări ale zborurilor, asistenţa necesară.

De asemenea, pe aeroporturile din România, pasagerii pot să apeleze la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – telefon 0219551 – atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii